چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۰۵۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

خطیب مسجد الاقصی: هرگز تسلیم زورگویی های رژیم صهیونیستی نمی شویم

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که فلسطینیان هرگز تسلیم زورگویی های رژیم صهیونیستی نخواهند شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، شیخ صبری درگفت وگو با روزنامه کویتی الرای که امروز چهارشنبه منتشر شده است، گفت: فلسطینیان همچنین با اقدام اسرائیل در نصب گیت های الکترونیکی در محوطه حرم مسجد الاقصی مخالفند. 
نظامیان صهیونیست شامگاه سه شنبه با یورش به نمازگزاران فلسطینی در ورودی مسجدالاقصی با نمازگزاران درگیر شدند و بنابرگزارش ها شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست زخمی شده است. 
وی خاطرنشان کرد : اسرائیل مدعی شده کنترل مسجد الاقصی برعهده آن است اما ما می گوییم که مدیریت اولین قبله مسلمانان برعهده مسلمانان است. 
خطیب مسجد الاقصی با اشاره به سخنان مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت که گفته است سکوت جامعه عربی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل جایز نیست، اظهار امیدواری کرد که حمایت های سیاسی و دیپلماتیک کویت از فلسطینیان در برابر استکبار و زورگویی های رژیم صهیونیستی ادامه یابد. 
شیخ صبری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با این بهانه که کنترل مسجد الاقصی را برعهده دارد، قصد دارد بدون موافقت اوقاف اسلامی گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی نصب کند و ما این اقدام را تجاوز آشکار به مقدسات و مسجد مبارک الاقصی می دانیم . 
وی با بیان این که هیچ دلیلی برای نصب این گیت ها وجود ندارد، تاکید کرد این اقدام هیچ ربطی به امور دینی ندارد و تنها یک تصمیم سیاسی از سوی وزیران کابینه رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است تا نظرها را از بن بست به وجود آمده در پی رسوایی های مالی خود دور کند. 
خطیب مسجد الاقصی گفت که تاکنون هیچ روزنه امیدی برای حل این بحران وجود ندارد و ما در انتظار راه حل سیاسی از سوی اردن و برخی کشورهای عربی هستیم تا بر اشغالگران اسرائیلی برای لغو تصمیم نصب گیت ها فشار آورند زیرا نصب درهای الکترونیکی تایید کنترل مسجد الاقصی توسط یهودیان است و این اقدامی خطرناک وغیرقابل قبول است. 
https://www.masjed.ir/u/1AQ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن