پنج شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۰۶۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

سفیر چین در عراق به حرم مطهر علوی مشرف شد

سفیر جدید چین در عراق، نجف اشرف را به عنوان نخستین مقصد خود در این کشور قرار داد و با تشرف به بارگاه ملکوتی امام اول شیعیان، به مقام شامخ امیرالمومنین (ع) ادای احترام و آن را مایه مبالات خود خواند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سفیر جدید چین در بغداد با سفر به شهر مقدس نجف، به حرم مطعر امیرالمومنین، حضرت علی (ع) مشرف شد.

بر اساس این گزارش، «چن وی چینگ» و هیئت همراه، در این سفر مورد استقبال اداره امور داخلی عبته علوی قرار گرفته و از بخش های مختلف حرم مطهر بازدید نمودند.

سفیر چین در عراق در گفتگو با بخش رسانه های عتبه علوی اظهار داشت: افتخار بزرگی است برای من که حرم مطهر امام علی (ع) را زیارت می کنم و به محض ورود به عراق به عنوان سفیر جدید کشورم، نجف اشرف را به عنوان نخستین مقصد سفر استانی خود قرار دادم.

وی افزود: من نجف را نخستین مقصد خود پس از بغداد قرار دادم، چراکه می دانم این استان و به خصوص حرم مطهر، پایتخت معنوی عراق محسوب می شود.

این دیپلمات برجسته چینی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: من از این شهر مقدس بازدید کردم تا به تاریخ کهن این شهر و شکوفایی فرهنگ دینی نجف، ادای احترام نمایم و امیداورم در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بین عراق و چین باشیم.

گفتنی است سفرای بسیاری از کشورهای جهان در عراق، شهر نجف اشرف و بارگاه ملکوتی امیرالمومنین را به عنوان یکی از مقاصد اولیه سفر خود قرار می دهند و با حضور در این مضجع شریف، شگفت زده و تحت تاثیر فضای ملکوتی و معنوی آن قرار می گیرند.

 

 

https://www.masjed.ir/u/2C3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن