شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۹۰۷۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

ارائه مشاوره‌های خانواده در قالب برنامه‌های فرهنگی در مسجد امام صادق(ع)

برگزاری مسابقات مختلف از احادیث امام صادق(ع)، برپایی جلسات مشاوره در زمینه تربیت فرزندان و تحصیلی از جمله برنامه‌هایی است که در مسجد امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» در پی بررسی فعالیت‌های مساجدی هستیم که نام معصومین(ع) و بزرگان دین بر آن‌ها نهاده شده است، تا از این طریق دریابیم که آن‌ها در طول سال و به ویژه در ایامی که مرتبط با آن بزرگان هستند به طور خاص در زمینه تبیین زندگی و سیره آن بزرگان، چه برنامه هایی دارند.

به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گزارشی از فعالیت‌ مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) خیابان 17 شهریور، خیابان شهید موسوی، تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌آید.

جواد نوایی، با اشاره به برنامه‌های این مسجد با محوریت امام صادق(ع) در طول سال گفت: برگزاری مسابقات مختلف از احادیث حضرت، برپایی مشاوره هایی در زمینه تربیت فرزندان و مشاوره‌های تحصیلی از جمله برنامه‌هایی است که برای خانواده ها در این مسجد برگزار می شود.

عضو هئیت امنای مسجد امام صادق(ع) اظهار کرد: این مسجد با استفاده از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم تربیتی و روانشناسی به دانش‌ آموزان مشاوره ارایه می دهد، تا این برنامه به عنوان الگویی در همه مساجد کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ارائه الگوی سبک زندگی دینی به خانواده‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی می‌تواند امر مهمی باشد که مساجد در جهت تحکیم خانواده، باید آن را مورد توجه قرار دهند،این برنامه از سال ها قبل در مسجد امام صادق(ع) مورد توجه است.

نوایی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله این مسجد، به دیگر برنامه هایی که در این مسجد در طول سال برگزار می شود، اشاره کرد و  گفت: برگزاری دوره های عقاید اسلامی، اخلاقی، اعتقادی، ورزشی، اخلاق اسلامی و مشاوره های خانواده و فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در این مسجد برگزار می شود.

وی همچنین به برنامه های این مسجد در سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ۲۸ تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم سوگواری و مداحی با حضور مصطفی تمسکی در این مسجد برگزار شد و در روز ۲۹ تیرماه، بعد از اقامه نماز مغرب وعشا، هم مراسم سوگواری و عزاداری با سخنرانی آیت الله ردایی و با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) اصغر دوستی برپا و در شام شهادت حضرت نیز حجت الاسلام گودرزی به ایراد سخن پرداخت.

 
https://www.masjed.ir/u/1Qm

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری