یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۰۸۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
علی اکبر ولایتی:

دانشگاه آزاد باید مکمل مسجد باشد

ریاست هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه گفت: باید دانشگاه آزاد مکمل مسجد و حسینه باشد و مصداق علمی وحدت حوزه و دانشگاه باشد و ما این موضوع را پیگیری می کنیم و از آن نمی‌گذریم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، علی اکبر ولایتی در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با اشاره به ارتقا فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور فرهاد رهبر در دانشگاه این فرصت را به ما می دهد که فرهنگ ایرانی اسلامی صورت گیرد و بی جهت برخی تغییرات انجام نشده است و توقع ما در این مورد در دانشگاه آزاد بیش از سایر جاها است.

وی افزود: خواسته ما به عنوان هیات امنا این است که هیچ واحدی تعطیل نشود اما بنا به ضرورت تغییراتی انجام خواهد شد. تعطیل کردن یک واحد پاک کردن صورت مساله است. منطقه بندی مصوب هیات امنا باید به این صورت باشد که هر منطقه خودش را اداره کند.

وی افزود: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد برخی با آن موافق نبودند و تا در جامعه توانست جایگاهی برای خود ایجاد کند زحمات زیادی کشیده شده است.دانشگاه آزاد برای آنکه بتواند در کشور حرف اول را یزند ظرفیت های مناسبی دارد و با توجه به اینکه از زد و بند ها رها است فرصت بهتری نیز دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم یک بخش که به دانشگاه امید بسته اند که متاسفانه بخشی از وزارت علوم به آن توجه نکردند, که باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه 205 نماینده مجلس از طرح مربوط به دانشگاه و قانون سال 1367 حمایت کردند یعنی اکثریت مردم این دانشگاه را می خواهند. جایی که امکان کار هست در دانشگاه آزاد است نه واحدهای آموزشی که پشتوانه سیاسی دارند.

وی افزود: باید اقتصاد دانش محور در دانشگاه عملیاتی شود. پژوهش باید در مسیر تولید و اشتغال شود. این حرفی در مسیر تغییر برخی رشته ها که مفید فایده نیست پرداختن به رشته های دیگر محسوب می شود.

وی تاکید کرد: باید دانشگاه آزاد مکمل مسجد و حسینه باشد و مصداق علمی وحدت حوزه و دانشگاه باشد و ما این موضوع را پیگیری می کنیم و از آن نمی‌گذریم.

https://www.masjed.ir/u/1Kc

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن