یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۰۸۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی
با حضور وزیر امور مسلمانان و مفتی سنگاپور:

مسجد تاریخی ۱۱۴ ساله سنگاپور بازگشایی شد

یک مسجد تاریخی در سنگاپور که تقریبا ۲ سال پیش به منظور انجام تعمیرات و نوسازی موقتا تعطیل شده بود، روز گذشته با امکانات و قابلیت‌های جدید، با حضور مسئولان اسلامی سنگاپور بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد 114 ساله حاجی محمد صالح در پالمر رود سنگاپور، که سپتامبر سال 2015 به منظور نوسازی و انجام تعمیرات موقتا تعطیل شده بود، روز گذشته با حضور مسئولان مذهبی در سنگاپور، با امکانات و فضای نمازخانه بزرگتر بازگشایی شد.

امکانات جدید گذاشته شده برای این مسجد نیز شامل آسانسور پلت فرم، فضای بزرگتر نماز جماعت با سایبان شیشه‌ای و سرویس بهداشتی برای معلولین است. مسجد نوسازی شده گنجایش همزمان 700 نفر را دارد و مهندسان هنگام بازسازی، بر حفظ ویژگی‌های باستانی مسجد 114 ساله و میراث تاریخی آن تاکید داشته‌اند.

امکانات قبلی مسجد نیز احیاء شده که شامل نصب و راه اندازی تهویه مطبوع در سالن نمازگزاری و بازسازی فضای باز مسجد می‌شود.

* هزینه ۱.۴۶ میلیون دلاری برای بازسازی مسجد

این مسجد تقریبا 2 سال پیش به منظور انجام بازسازی‌های ذکر شده تعطیل شده بود و در طول این زمان، فعالیت‌های اجتماعی و نمازهای جماعت در تسهیلات موقتی در کنار مسجد برگزار می‌شدند. بازسازی این مسجد 1.46 میلیون دلار هزینه برداشته که بیشتر این بودجه از طریق خود مسجد فراهم شده است.

یعقوب ابراهیم وزیر ارتباطات و اطلاعات و وزیر امور مسلمانان در سنگاپور به همراه حاجی عبدالرزاق ماریکار مدیر اجرای شورای روابط اسلامی (مویس) و فاتریس بکارام مفتی مسلمانان سنگاپور در مراسم بازگشایی این مسجد حضور داشتند.

حاجی عظام الدین محمد علی، رئیس هیئت مدیره مسجد در این مراسم گفت: امیدواریم با امکانات بهبود یافته، مردم بیشتری از این مسجد بازدید کنند.

https://www.masjed.ir/u/2Ft

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: