دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۰۹۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، اعلام کرد:

فعالیت‌ ۸۰ هزار مسجد در جشن‌های دهه کرامت

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: ۸۰ هزار مسجد، ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری، ۸ هزار بقعه متبرکه، ۴۰ هزار پایگاه بسیج و ۹۲ هزار هیئت مذهبی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که اول مردادماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: این شورا در سال 1387 در پی آسیب‌شناسی انجام شده در حوزه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و با هدف حضور پررنگ‌تر مردم در برگزاری جشن‌های این دهه تأسیس شد، در همین راستا ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مدیریت این شورا را بر عهده گرفت و از همان سال نخست هسته مرکزی آن با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس کشور آغاز به کار کرد و امروزه 34 نهاد و دستگاه دولتی و غیردولتی عضو این شورا هستند.

وی افزود: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برای بررسی دقیق و کارشناسی برنامه‌های خود، چندین کارگروه تخصصی از حوزه کودکان تا حوزه دانشگاهیان تشکیل داد و در این میان به دلیل اهمیت محتوا و غنی‌سازی برنامه‌ها، کارگروه محتوایی با مسئولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ع) تشکیل شد.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: این شورا بر اساس اولویت‌ها و نکات مشخص شده در جلسات کارشناسی کارگروه‌ها، فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کند که مردمی‌بودن و بانشاط بودن جزو این اولویت‌ها و نکات است زیرا معتقد هستیم همانطور که مراسم و مجالس عزاداری مختلفی در طول سال در کشور برگزار می‌شود باید در ایام سرور اهل‌بیت (ع) نیز مجالس شادی و بانشاط برگزار شود.

سلیمانی با بیان اینکه موضوع غنی‌سازی محتوا و برنامه‌های دهه کرامت از اولویت‌های دیگر شورای بزرگداشت دهه کرامت است، ادامه داد:همچنین وحدت‌آفرینی از نکات دیگر برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است به گونه‌ای که شاهد همراهی اهل سنت و سایر اقوام، مذاهب و ادیان کشور در برگزاری جشن‌های این دهه بودیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مستمر با حضور مؤثر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، نقش موثری در برگزاری پرنشاط جشن‌های این دهه دارند، ادامه داد: این شورا از ظرفیت 80 هزار مسجد، 8 هزار بقعه متبرکه، 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، 40 هزار پایگاه بسیج و 92 هزار هیئت مذهبی برای برگزاری جشن‌های این دهه استفاده می‌کند.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: این شورا در فضایی تعاملی‌، هم‌افزا و برادرانه از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده و تلاش می‌کند تا زمینه مشارکت گسترده مردم در برگزاری جشن‌های کرامت را نیز فراهم آورد.

https://www.masjed.ir/u/2kT

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: