دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۰۹۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

تظاهرات مردم اتریش در حمایت از مسجدالاقصی

شهر «وین»، پایتخت اتریش، دیروز، اول مردادماه، شاهد تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به تجاوزات اخیر اسرائیل علیه مسجدالاقصی بود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری «alhadath.ps»، در این تظاهرات اعتراض‌آمیز که در مقابل خانه «اُپرا»ی ملی شهر وین برگزار شد، بیش از هزار نفر از شهروندان اتریشی حضور داشتند.

تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، شعارهایی در محکومیت تجاوزات مستمر اسرائیل علیه مقدسات اسلامی قدس سر دادند و افکار عمومی بین‌المللی را به نادیده‌گرفتن هتک حرمت مستمر مسجدالاقصی متهم کردند.
«عبدالرحمن لاروشی»، از فعالان شرکت‌کننده در این تظاهرات در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این تجمع با هدف حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی برگزار شده است.
وی در ادامه از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر تجاوزات اسرائیل انتقاد و تأکید کرد که مسجدالاقصی بخشی مقدس از دین اسلام است.
در پی عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در مسجدالاقصی که روز جمعه، 23 تیرماه، رخ داد، رژیم صهیونیستی اقدام به نصب گیت‌های الکترونیکی برای بازرسی مسلمانان و نمازگزاران کرد که این اقدام با اعتراض شدید فلسطینی‌ها مواجه شد و بیش از 10 روز است که نمازگزاران فلسطینی از اقامه نماز در صحن‌های مسجدالاقصی خودداری می‌کنند.
همچنین، تاکنون تظاهرات‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف جهان در اعتراض به تجاوزات مستمر اسرائیل علیه مسجدالاقصی برگزار شده است.
https://www.masjed.ir/u/2vu

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری