دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۲
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۹۱۰۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد باب‌الحوائج(ع) قره‌لریها:

مساجد نقش موثری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند

حجت‌الاسلام ساعتی نقش مساجد را در نهادینه کردن عفاف و حجاب مؤثر دانست و گفت: مساجد با ایجاد آگاهی در مورد تأثیرات مثبت عفاف و حجاب می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ساعتی، امام جماعت ظهر مسجد باب‌الحوائج(ع) قره‌لریها عفاف و حجاب را به زیربنای یک ساختمان تشبیه کرد و گفت: زیر بنای فرهنگی و اخلاقی یک جامعه عفاف و حجاب است و چنانچه رعایت نشود، زیر بنای جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف امنیت اخلاقی فردی و اجتماعی را به همراه دارد، اظهار کرد: متأسفانه شاهد کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه هستیم. دین اسلام زنان و مردان را به رعایت حجاب توصیه کرده است که البته تأکید دین اسلام به رعایت حجاب از سوی زنان بیشتر است، چراکه بنا به آیات و روایات یک زن به تنهایی قادر است یک جماعتی از مردم را از مسیر حق منحرف کند.

امام جماعت ظهر مسجد باب‌الحوائج(ع) قره‌لریها تصریح کرد: حجابی که برای مردان مطرح است، بیشتر حجاب چشم است و کنترل نگاه از سوی مردان موجب کاهش آسیب‌های ناشی از بدحجابی می‌شود. حجاب قابل قبول و موکد برای زن چادر است. چادر یک حجاب کامل و یک نماد و شعار از شاخصه‌های دین است.

وی به هنجارشکنی برخی افراد در رعایت پوشش اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: لج و لجبازی، تعصب بی‌جا و عقیده باطنی درونی از عوامل تأثیرگذار در بی‌حجابی و بدحجابی بوده و این نشان‌دهنده عدم نهادینه شدن اصول و مبانی دینی در فرد است.

ساعتی موسیقی‌های حرام را در ترویج بدحجابی و بی‌حجابی مؤثر دانست و افزود: موسیقی‌های حرام اراده کاذب را به فرد القا کرده که این نیز به نوبه خود موجب تصمیم نادرست در انسان شده و باعث خدشه در فرایند غیرت و عفاف می‌شود.

وی نقش مساجد را در ترویج حجاب مؤثر دانست و گفت: آگاهی دادن به افراد از طریق برگزاری مسابقات عفاف و حجاب و حضور پررنگ در فضای مجازی موجب نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می‌شود.

https://www.masjed.ir/u/1GO

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن