شنبه / ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۳۴۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهیدنواب‌صفوی جلسه شورای فرهنگی مسجدحضرت سیدالشهدا(ع)

مسجد باید پایگاه حضور مردم باشد/ مسجد صرفاً نمازخانه نیست

حجت الاسلام مجیدی در جلسه شورای فرهنگی مسجدحضرت سیدالشهداء(ع) شهرک فرهنگیان گفت: مسجد نباید تنها به عنوان نمازخانه مطرح شود. بلکه باید ضمن اقامه سه وعده نماز ، پایگاه حضور مردم باشد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، جلسه شورای فرهنگی مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) بهمنیار ، شهرک فرهنگیان  با حضور مدیر ناحیه شهید نواب صفوی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی گفت: وجه حضور ما در این جلسه، بحث الگو سازی مساجد دارای برنامه‌های غنی فرهنگی برای نمازگزاران و اهالی  محل است که این کار با تعامل سازنده امناء، بسیج و امام جماعت مسجد امکان پذیر است.

وی افزود: این الگو سازی چند شاخصه مهم دارد که از تفاهمات مرکز رسیدگی به امور مساجد با دیگر ارگانها در تعاملات سازنده شکل گرفته است ، اولین شاخص در این موضوع حضور حداکثری جوانان و نوجوانان در مسجد است که بر اساس تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با آموزش و پرورش در "طرح پیوند مسجد و مدرسه" در حال اجرا است.

مجیدی در ادامه گفت: دومین شاخص شعار سال مرکز با عنوان "مسجد و بانوان" است که با دعوت از دختران و بانوان محله جهت شرکت در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با ایجاد عوامل انگیزشی باعث پویائی مسجد خواهد شد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی افزود: سومین شاخص، تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با کمیته امداد‌امام خمینی (ره) با عنوان مسجد پایگاه احسان و نیکوکاری است و موضوع "هر مسجد حداقل یک جهیزیه"  به عنوان گام اول در اجرایی نمودن این تفاهم نامه است. این تفاهم نامه می‌تواند مسجد را در عرصه محله و منطقه معرفی نماید.

مجیدی در پایان گفت: شاخص چهارم که از اهمیت بالائی برخوردار است، مسجد برقرار است. شاخصی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است و آن را در دیدار با ائمه جماعات استان تهران مطرح کردند.  به این معنی که مسجد تنها به عنوان نمازخانه مطرح نشود بلکه باید ضمن اقامه سه وعده نماز ، پایگاه حضور مردم جهت استفاده از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از اهداف ارکان مدیریتی مسجد قرار داده شود.

https://www.masjed.ir/u/1WP

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری