شنبه / ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۳۵۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

نگرانی قطر در مورد سلامت شهروندان این کشور در عربستان

وزیر خارجه قطر در مورد سلامت شهروندان این کشور در عربستان که بعد از بازگشایی مرزها بین این دو کشور عازم حج شده اند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه قطر شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در جریان سفر به نروژ گفت: مسئولان عربستان به سوالات وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در مورد تامین امنیت شهروندان قطری در موسم حج پاسخ نداده اند.

وی افزود: سطح تنش میان دو کشور و زبان و لحن رسانه های سعودی باعث ایجاد تنفر از قطری ها می شود که این منبع نگرانی بزرگی برای ما است.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: تامین امنیت و سلامت این شهروندان که از مرزها وارد عربستان می شوند، در حال حاضر بر عهده مسئولان این کشور است و تا کنون بیش از صد قطری از طریق مرزها وارد عربستان شده اند.

همچنین وزیر خارجه قطر روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با مارگوت والستروم همتای سوئدی خود در شهر استکهلم عنوان کرد: بدون در نظر گرفتن عوامل و انگیزه های سیاسی که مانع از حضور حجاج قطر در حج امسال شد، ما از این تصمیم استقبال می کنیم.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۱۵ خرداد ماه ۹۶ با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

وزارت خارجه قطر با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی ما هستند.

https://www.masjed.ir/u/2Ks

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: