یکشنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۳۷۴
گزارشگر : ایده ایده

مروری بر سخنان شهید سلیمانی در روز جهانی مسجد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تربیت مدافع فرهنگی، ایثارگر و فداکار در دولت‌ها و ساختارهای دولتی محقق نمی‌شود بلکه در مسجد محقق می‌شود ما پیروزیمان را در جنگ هشت ساله مدیون مسجد هستیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سردار قاسم سلیمانی در جمع ائمه جماعات استان تهران که به مناسبت روز جهانی مسجد(سال 96) ، با اشاره به حضور پدر همسر شهید حججی در این مراسم گفت: این شهید عصاره مسجد است در تصویر اسارت شهید حججی دو چهره را می‌بینیم: آن چهره‌ای که می‌خواهد ذبح کند، آن چهره‌ای که می‌خواهد ذبح شود. هر دو ثمره مسجد هستند. خبیثی که پشت سر حججی قرار دارد، نیز ثمره مسجد است، همه دعوای ما در عالم بر سر یک مسجد یعنی مسجد الاقصی و همه وحدت ما نیز بر سر یک مسجد یعنی مسجد الحرام است، که می‌تواند جهان اسلام را به وحدت برساند.

سردار حججی

 مسجد حیات دینی، سیاسی و اجتماعی عالم اسلام  است
 سردار سلیمانی مسجد را حیات دینی، سیاسی و اجتماعی عالم اسلام برشمرد و گفت: ما در عالم اسلامی سه نوع مسجد داریم و ثمره‌های این سه نوع مسجد را نیز می‌بینیم که در کشور ما نیز هر سه نوع نیز وجود دارد؛ مسجدی است که آگاه سازی و تربیت می‌کند و در دو بعد از اسلام دفاع می‌کند؛ یکی بعد فرهنگی و دینی و ایجاد رای در مردم برای مقابله با تهاجم فرهنگی که پیچیده‌تر از دیروز و وسیع‌تر و ناپیداتر شده است. این مسجد همزمان با مقابله، مدافع فرهنگی و ایثارگر و فداکار نیز تربیت می‌کند.

روز جهانی مسجد

 وی ادامه داد: تربیت مدافع فرهنگی، ایثارگر و فداکار در دولت‌ها و ساختارهای دولتی محقق نمی‌شود بلکه در مسجد محقق می‌شود ما پیروزیمان را در جنگ هشت ساله مدیون مسجد هستیم. البته منظور پیکره مسجد نیست، بلکه منظور امام جماعت است که امروز مقام معظم رهبری در راس امامان جماعات مساجد حضور دارند.
 سردار سلیمانی در تشریح ویژگی‌های دومین نوع مسجد در جهان گفت: کارکرد یک مسجد دیگر ایجاد روح بی‌توجهی و بی‌انگیزگی در جامعه است امام جماعت این مسجد نگاه می‌کند به مامومین که ببینند از چه چیزی خوششان می‌آید آن وقت همان مطلب را می‌گوید.
 وی سومین نوع مسجد را مسجدی عنوان کرد که همچون ماشین است و ائمه تکفیری بر آن سوارند و نتیجه‌اش تولد داعش و جبهه النصره است.

سردار سلیمانی ادامه داد: ما با دو درگیری و خطر مواجهه‌ایم خطر داخلی که فتنه مذهبی است و خطر خارجی که تهاجم گسترده‌ای است؛ ‌این دشمن کاری به تعداد نمازگزاران ندارد بلکه به محتوای که به نمازگزاران ارائه می‌شود کار دارد.

وی با اشاره به اینکه در اردن و مصر مساجد بسیاری وجود دارند اما کمی آن طرفتر مردم از بی داروی و بی غذایی در غزه می‌میرند گفت: یک نوع بی خبری و بی خیالی در این مساجد وجود دارد.

سردار سلیمانی در ادامه به برجستگی امام راحل نسبت به همه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: جسارت تشکیل حکومت اسلامی برای هویت بخشی به همه ارکان دین برجستگی‌ای خاص امام بود. خدمت امام(ره) با کار هیچ‌کس قابل مقایسه نیست اکنون ما در کشور خودمان با رشد الحاد گری و لااوبالی‌گری مواجهه هستیم چه کسی را باید مسئول بدانیم؟

 

 مسجد یک قرارگاه است

وی ادامه داد: اگر نگاه ما به مسجد به عنوان امام جماعت صرفا نگاه به محیط داخل مسجد باشد و بخواهیم فقط تعداد افرادی که داخل مسجد هستند را حفظ کنیم اشتباه کرده‌ایم و باخته‌ایم. مسجد مثل یک قرارگاه است و باید تمام اطراف مسجد را مد نظر قرار داد. بی حجاب، با حجاب، اصولگرا، اصلاح طلب، زن، مرد، کودک و ... که در اطراف مسجد زندگی می‌کنند را باید حول یک محور یعنی مسجد متمرکز کرد.

سردار سلیمانی با انتقاد شدید از افراد متدین و حزب اللهی که صرفا در گروه‌های خود افراد هم دیدگاه و هم رای خود را می‌پذیرند گفت: وقتی یک فرد با چند شغل امام جماعت مسجد می‌شود و با خستگی به مسجد می‌رود چطور می‌تواند محیط اطراف مسجد را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما شهدای زیادی داریم که ذبح شده‌اند خداوند بعضی وقت‌ها برای بزرگ کردن یک موضوع یک اتفاق و یک شخص را مطرح می‌کند ما باید از همه شهدای که ذبح شده‌اند تقدیر کنیم.

https://www.masjed.ir/u/1o5

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: