یکشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۳۷۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس سازمان صدا و سیما در اجلاس روز جهانی مساجد:

مساجد نقش تمدن‌ساز دارند / روحانیت به مسجد حیات می‌بخشد و آن را تکامل می‌دهد

دکتر علی‌عسگری از تشکیل «قرارگاه مساجد» در رسانه ملی با هدف ارتقای مساجد خبر داد و گفت: اکنون که تکنولوژی رشد چشم‌گیری یافته است ما نیز بنا گذاشتیم رسانه‌ای برای مساجد باشیم، لذا در این راستا برای ارتقای مساجد در صدا و سیما «قرارگاه مساجد» شکل دادیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران و خانواده شهید حججی در سالن الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در بیان اهمیت مسجد گفت: مساجد، مرکز هویت و انسان‌سازی در تاریخ هستند؛ هرچند ممکن است اکنون تحولاتی رخ داده باشد، اما در گذشته مرکز علم و دانش و بخش حیاتی جامعه و مرکز رسیدگی به امور حساس مردم بود.

وی با بیان اینکه روح مساجد، روحانیت است، گفت: روحانیت در ارتقای مساجد نقش اساسی دارند. روحانیت به مسجد حیات می‌بخشد و آن را تکامل می‌دهد؛ بنابراین مسجد خوب یعنی روحانی خوب.علی عسگری با اشاره به اینکه مساجد قلب جامعه هستند، افزود: اگر مساجد حالشان خوب باشد، حال شهر و روستا بهبود خواهد یافت و برعکس اگر رکود داشته باشد، جامعه به رکود کشیده می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با توجه به نقش تمدن‌ساز مساجد گفت: مساجد نقش تمدن‌ساز دارند؛ قله‌های خوبی ما از مساجد شکل گرفت. اگر تاریخ را مطالعه کنیم شاهد خواهیم بود هویت بزرگان از این اماکن مقدس شکل گرفت.علی عسگری، با اشاره به نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: وقت انقلاب آغاز شد، مساجد محل شکل‌گیری بسیج و بزرگ‌ترین نهضت‌های مردم بودند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند؛

وی با بیان اینکه استکبار برای تخریب این پایگاه‌های مقدس برنامه‌ریزی کرده است، گفت: امروز ما در معرض سخت‌ترین تهاجم‌های فرهنگی از سوی دشمنان هستیم. استکبار می‌داند برای تخریب یک جامعه باید فرهنگ آن را تخریب کند و فرهنگ مسلمانان از مساجد شکل می‌گیرد؛ لذا به دنبال ضربه زدن به این مراکز مقدس هستند.

علی عسگری با اشاره به برنامه صدا و سیما برای ارتقای مساجد گفت: امروز نقش مساجد باید بازتعریف شود. یک زمانی مساجد، رسانه‌های اصلی مردم بودند و هر زمانی می‌خواستند به مطلبی دست یابند، از طریق این اماکن پیام‌ها را دریافت می‌کردند. اکنون که تکنولوژی رشد چشم‌گیری یافته است ما نیز بنا گذاشتیم رسانه‌ای برای مساجد باشیم، لذا در این راستا برای ارتقای مساجد در صدا و سیما «قرارگاه مساجد» شکل دادیم که توسط حجت‌الاسلام موسوی مقدم اداره می‌شود و مأموریت این امر را به شبکه اول واگذار کردیم.

https://www.masjed.ir/u/1Eu

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: