یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۶۱۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
همزمان با روز ملی خانواده منعقد شد؛

تفاهم نامه همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با بنیاد ملی خانوده

همزمان با روز ملی خانواده، مرکز رسیدگی به امور مساجد و بنیاد ملی خانوده در پیش‌برد اهداف کلان نظام مقدس اسلامی در تعالی و تحکیم نهاد خانواده و امکان تحقق ازدواج آسان و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص همکاری و هم افزایی نهادها و دستگاه های عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ذیل سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تعمیق فرهنگ ازدواج و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تفاهم نامه همکاری بنیاد ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد امضا شد.

این تفاهم نامه مابین حجت الاسلام سعید کرمی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان طرف اول و حجت الاسلام رضا رؤیت به نمایندگی از بنیاد ملی خانوده به عنوان طرف دوم امضا شد.

موضوع تفاهنامه، همکاری و مشارکت در استفاده از ظرفیت‌های مساجد به عنوان پایگاه ترویج سنت ازدواج آسان، تحکیم خانوده، طراحی برنامه‌های توانمند و جذاب با حمایت‎های قانونی در مسجد و فراهم آوردن زمینه استفاده از امکانات رفاهی و فرصت‌های تفریحی برای بهره‌برداران است. این تفاهم‌نامه سه سال اعتبار دارد که در صورت رضایت قابل تمدید است.

بنا بر این گزارش، معرفی نماینده از سوی دو طرف برای تعاملات اولیه، فراهم آوردن زمینه شناسایی مساجد داوطلب و واجد الشرایط، همکاری در تعریف شاخص‌های مدنظر طرفین برای انتخاب مسجد ، پشتیبانی از اجرای بهینه طرح با پرهیز از دخالت در امور داخلی مساجد و تلاش برای نهادینه‌سازی و استقرار این طرح از جمله تعهدات طرفین در این تفاهمنامه همکاری مابین طرفین است.


https://www.masjed.ir/u/21v

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: