چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۵۲
گزارشگر : وحید پورتجریشی

واکنش رهبر مسلمانان روسیه به فجایع میانمار

رهبر مسلمانان روسیه با واکنش در برابر اخراج مسلمانان از میانمار از همگان خواست برای نجات اقلیت مظلوم روهینگیا دعا کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، شیخ راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و رهبر مسلمانان این کشور طی سخنانی اظهار کرد: اخبار دردناک در رابطه با آزار و کشتن برادران و خواهران دینی‌مان در میانمار تأثر برانگیز است و تمام جامعه جهانی باید به این امر توجه کنند که مسلمانان روهینگیا در چه شرایطی هستند و آنان درخواست کمک دارند.
 
وی افزود: علی رغم اعتراضات چندین ساله به دولت و مسئولان میانمار و تلاش‌های دیگر کشورها در راستای انجام کمک بشردوستانه، اما همچنان مانند گذشته کشتار جمعی مردم غیر نظامی ادامه دارد.
 
رهبر مسلمان روسیه از همگان خواست که برای مسلمانان روهینگیا در میانمار که به گفته وی قربانی نسل‌کشی گروهی هستند، دعا کنند.
 
شیخ راویل عین‌الدین تصریح کرد: مسلمانان بیگناه میانمار بر اثر گرسنگی، بیماری و حملات نظامی کشته می‌شوند؛ بنابراین تمام دنیا باید برای نجات آنان دست به دعا بردارد.
 
وی همچنین گفت: از خداوند منان خالصانه می‌خواهیم که این حملات و خون‌ریزی‌های بی‌دلیل به اتمام برسد تا مردمی که به دلیل تلاش برای احقاق حقوقشان در تنگنای شدید گرفتار شده‌اند بار دیگر سایه آرامش را بر سر خود تجربه کنند و در کنار خانواده به جریان زندگی برگردند

https://www.masjed.ir/u/26t

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن