چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۵۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
دولت عراق اعلام کرد:

انجام رایزنی های لازم جهت تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین به عراق

استانداری «واسط» عراق در دیدار با هیئتی از کشورمان آمادگی خود را برای استقبال از زائران ایرانی اربعین و تسهیل ورود آن‌ها به خاک عراق از طریق گذرگاه «زرباطیه» در مرز مهران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری عراق خبر؛ استاندار واسط عراق، هیئتی از کشورمان را با هدف بررسی تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین به خاک عراق از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه به حضور پذیرفت.

«ماجد عتابی» مدیر اطلاع‌رسانی استانداری واسط در این باره گفت: «محمود عبدالرضا»، استاندار واسط با هدف تسهیل روند ورود زائران ایرانی اربعین به خاک عراق با هیئتی به نمایندگی از دولت ایران دیدار کرد.
وی افزود: در این دیدار که در ساختمان استانداری برگزار شد، توافقاتی در زمینه افزایش شمار زائران ایرانی به منظور احیای زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) صورت گرفت که براساس آن تعدادی زائرانی که امسال می‌توانند از گذرگاه مرزی زرباطیه(مرز مهران) وارد خاک عراق شوند به ۴ میلیون نفر می‌رسد.

مدیر اطلاع‌رسانی استانداری واسط تصریح کرد: استاندار واسط در این دیدار متعهد شد که تمامی تلاش خود را برای تسهیل ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه زرباطیه و پذیرایی از آن‌ها از طریق سازماندهی موکب‌های حسینی در مسیر میان «واسط» به «کربلا» انجام دهد و وسایل حمل و نقل عمومی و سایر ملزومات مورد نیاز را فراهم کند.

از سوی دیگر، استاندار نجف اشرف نیز در نشست خبری خود پس از دیدار با مسئولان امنیتی این استان تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای برقراری امنیت و خدمت‌رسانی به زائران برای احیای شعائر حسینی در طول ماه محرم صورت گرفته‌ است.

https://www.masjed.ir/u/3Zy

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: