چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۹۶۵۶
گزارشگر : محمد قدس
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مسجد باید به پناهگاه فکری و عقیدتی نوجوانان و جوانان تبدیل شود

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: باید فضایی صمیمی را در مسجد برای حضور نوجوانان و جوانان فراهم کنیم تا مسجد به پناهگاه نسل جدید تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام سعید کرمی در همایش بانوان و مساجد که شامگاه دوشنبه در پیشوا برگزار شد با اشاره به نقش مساجد در رشد و تعالی بشر از صدر اسلام تاکنون اظهار داشت: از زمان آغاز رسالت پیامبر، مسجد مکانی به عنوان محور همه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی محسوب می‌شد و ساماندهی فقرا، فراهم کردن زمینه ازدواج، اشتغال، قضاوت‌ها، حل اختلافات و جلسات علمی در مساجد انجام می‌شد.

وی افزود: اسلام ناب محمدی که توانست تمام دنیا را فتح کند، برخواسته از خانه خدا بود و این مهندسی خداست و خداوند، اسلام را به طریقی طراحی کرده که در دل هر کوی و برزن شعبه‌ای از خانه خود به وسیله مومنان ایجاد شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مورد مرکز اصلی فعالیت‌های امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر مساجد ما نبود انقلاب اسلامی هم رقم نمی‌خورد و در شرایط خفقانی که رژیم سابق درست کرده بود و کسی جرات انجام کاری را نداشت مساجد بودند که پرچم‌دار انقلاب شدند.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: دلایل موفقیت امام خمینی(ره) بدون داشتن ارتش، رسانه و نیرو در مقابل رژیمی که همه دنیا حامی آن بودند کار فرهنگی گسترده شبکه‌ای در مساجد کشور بود و امام خمینی(ره) با کمک مساجد و روحانیت مستقر در مساجد اسلام را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به دغدغه‌های فعالان فرهنگی در مساجد گفت: در وضعیت فعلی کار اصلی و فرهنگی جامعه ما بر دوش فعالان فرهنگی مساجد است؛ 97 درصد شهدای ما در دفاع از انقلاب اسلامی بچه‌های مسجد بودند، چراکه مسجد جوانان را به تربیت دینی اصیل نزدیک می‌کند و در جامعه امروز هم کسانی مانند شهید حججی تربیت‌یافته مسجد بودند که حماسه خلق کرده و دنیا را متعجب می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره رفتار کریمانه با بانوان در مساجد بیان کرد: بانوان جمعیت قابل توجه مساجد هستند، یک فرهنگ‌سازی بین ائمه جماعات، خدام و مومنان صورت گرفته که نگاه تکریمی و برخواسته از تجربه نسبت به بانوان داشته باشند از جمله این اقدامات در فضای فیزیکی راه‌اندازی آسانسور و برنامه‌های نرم‌افزاری و خدمات اجتماعی و تربیتی است.

حجت الاسلام کرمی در پایان با بیان اینکه مسجد و نماز جماعت اصلاح‌کننده است خاطرنشان کرد: کافی است فضایی صمیمی را در مسجد برای حضور کودکان و جوانان فراهم کنیم و مسجد باید پناهگاه نسل جدید باشد و اگر ما به اخلاق نبوی مجهز شویم می‌توانیم به سادگی جوانان را در مسجد تربیت کنیم.

https://www.masjed.ir/u/2ua

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن