پنج شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۱:۰۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۷۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی

روی آوردن داعش به حذف آیات قرآن! + عکس

گروه تروریستی داعش در اقدامی جدید این بار به حذف آیه 42 سوره مبارکه انفال از دستورات جهادی خود روی آورد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روزنامه «الیوم السابع» مصر، تشکیلات تروریستی داعش با اختلافات و شکاف‌های داخلی شدیدی درباره تفسیر آیات جهاد مواجه است و اخیرا آیه ۴۲ سوره انفال :« لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ: تا کسى که [باید] هلاک شود با دلیلى روشن هلاک گردد» را که امتناع اعضای این تشکیلات از جنگ در صفوف داعش را در پی داشته است، از دستورات جهادی خود حذف کرده است.
 
داعش برای نخستین‌بار با اذعان به اختلافات پیش‌آمده بیانیه‌ای را صادر کرده و مدعی شده است: توضیحات تفسیری مربوط به این آیه به دلیل خطاهای علمی و جملات کنترل‌نشده حذف شده است!.

این در حالی است که آیه مذکور به صراحت نشان می‌دهد که قرآن با کشتن افراد بیگناه مخالف است و حتی در جهاد در راه خدا نیز که این روزها بهانه داعش برای پیشبرد اهداف تروریستی خود شده، باید دلیل مشخصی برای کشتار انسان‌ها وجود داشته باشد.
 
این گروه تروریستی همچنین اعلام کرد: به جای آیه ۴۲ انفال دو کتاب « التقریر المفید فى أهم أبواب العقیدة: بیانی مفید در مهم‌ترین مسائل اعتقادی» و «توعیة الرعیبة بالسیاسة الشرعیة: بالابردن آگاهی در مورد سیاست مشروع» بازنشر شده تا اعضای داعش برای اطلاع از مسائل شرعی مانند تکفیر مشرکین! از این منابع استفاده کنند.

بیانیه داعش درباره حذف آیه ۴۲ سوره انفال

داعش به حذف قرآن روی آورد + عکس

https://www.masjed.ir/u/1sP

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری