شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۷۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

مخالفت خطیب جمعه شهر سلیمانیه با همه‌پرسی

شیخ لقمان محمد، خطیب مسجد جامع شهر «سلیمانیه» عراق ضمن مخالفت با طرح همه‌پرسی استقلال کردستان، مسعود بارزانی را حامی اسرائیل خواند و تأکید کرد: اطاعت از چنین ولی امری، جایز نیست.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری «نون» عراق؛ شیخ لقمان محمد، در خطبه‌های نمازجمعه دیروز(۳۱ شهریورماه) در مسجد جامع شهر سلیمانیه ضمن مخالفت با طرح همه‌پرسی استقلال کردستان، «مسعود بارزانی» رئیس این اقلیم را یاور اسرائیل و پرورش‌یافته مکتب این رژیم خواند و تصریح کرد: اطاعت از چنین ولی امری جایز نیست.
وی با بیان این که براساس اعتقادات اهل سنت و جماعت، ولی امر باید به گونه‌ای باشد که امت را به سوی خیر و صلاح راهنمایی کند، گفت: نمی‌توان از ولی امری ظالمی اطاعت کرد که یاور و حامی اسرائیل و در پی تحقق منافع این رژیم و ایجاد تفرقه و اختلاف مسلمانان است.
  
شیخ لقمان محمد در ادامه با اشاره به این که بارزانی منطقه کردستان را به سمت پرتگاه سقوط هدایت می‌کند، به مقایسه حکومت نبوی و فردی که خواهان تشکیل دولتی ظالمانه برای ملت خود پرداخت و بر ضرورت دور نگه‌داشتن این سرزمین امن(کردستان عراق) از خطرات نابودی و تخریب تأکید کرد.
گفتنی است، استان «سلیمانیه» در منطقه کردستان عراق روز سه‌شنبه گذشته شاهد تظاهرات‌ مردم در اعتراض به طرح همه‌پرسی و سخنرانی مسعود بارزانی در مورد اجرای طرح همه‌پرسی در این شهر بود. 
قرار است، طرح همه‌پرسی کردستان عراق با وجود مخالفت گسترده کشورهای منطقه و نهادهای بین‌المللی، روز دوشنبه، سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.
https://www.masjed.ir/u/2K2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن