یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۷۰۰
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام کامیاب مختاری مطرح کرد:

دانش آموزان، محور برنامه‌های مسجد صاحب‌الامر(عج)

امام جماعت مسجد صاحب‌الامر(عج) گفت: علاوه بر برنامه ها و مراسمات مرسوم مساجد، برگزاری کلاس‌های کمک درسی، آوردن معلمان در شب‌های امتحان به مسجد و کارهایی که در راستای «پیوند مسجد و مدرسه» باشد از اولویت برنامه ریزی در این مسجد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام کامیاب مختاری امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الامر(عج) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به اجرای اصولی و مدون طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در این مسجد گفت: بنده علاوه بر اینکه امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الامر (عج) هستم از مدیران آموزش و پرورش نیز هستم و از میان 400 دانش‌آموزی که در مدرسه من تحصیل می‌کنند حدود 200 نفر آنها با مسجد در ارتباط هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث جذب بچه‌ها به مسجد می‌شود این است که  ما سعی کرده‌ایم تمام منویات و تعهداتی که بین مساجد و آموزش و پرورش در طرح «پیوند مسجد و مدرسه» مدنظر بود را انجام دهیم.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الامر(عج) با اشاره به اثرگذاری این طرح در پیوند دانش‌آموزان با مسجد، گفت: خودِ حضور بچه‌ها در مسجد اثرگذار است، زیرا فضای مسجد جوان و تازه می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های مسجد حضرت صاحب‌الامر(عج) در دراستای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» گفت: ما کلاس‌های کمک درسی در مسجد برگزار می‌کنیم، معلمان در شب‌های امتحان به مسجد آمده و دروس مختلف از جمله ریاضی، زبان، علوم و… را با دانش‌آموزان کار می‌کنند. اردوهایی هم که قرار است دانش‌آموزان از مدرسه بروند از طریق مسجد صورت می‌گیرد، همچنین دسته‌جات عزاداری در محرم نیز با حضور دانش آموزان محله از مسجد ما حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مختاری در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه طرح پیوند مسجد و  مدرسه به چه اندازه در جذب دانش‌آموزان اثرگذار بوده، ابراز داشت: اجرای این طرح در مدارس، صدرصد اثرگذار بوده و خوشبختانه ما شاهد اقبال دانش‌آموزان به مسجد بوده‌ایم. با اینکه تا کنون وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

وی درباره انتظارش از آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید به لحاظ مالی بودجه بگذارد فقط صرف گفتن پیوند مسجد و مدرسه که نیست، باید همکاری وجود داشته باشد و همیشه ابتدای هر همکاری، همکاریِ مالی است.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الامر(عج) در پاسخ به اینکه آیا همزمان امام جماعت مسجد و مدیر مدرسه بودن، مزیتی دارد، گفت: البته که مزیت دارد. مزیتش این است که با هنر مدیریت خود بچه‌ها را جذب می‌کنم، الان شما مساجد بزرگ را نگاه کنید در آنها چه تعداد کودک و نوجوان وجود دارد؟ بخش اعظمی از این موفقیت در این مسئله چون مدیر مدرس هستم با هنر و مدیریت خودم بچه‌ها را به مسجد کشانده‌ام، به دست آمده است. البته این توفیق الهی است که هر چه به لحاظ مادی و معنوی خواستیم خدا به ما داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای اثرگذاری ارتباط دانش‌آموزان با مسجد چه اقدامی انجام داده است، گفت: من ارتباطِ بین اولیا و بچه‌ها را به وجود می‌آورم؛ مسجد ما با مدرسه 5، 6 دقیقه بیشتر فاصله ندارد. آن ارتباط هم زمان ثبت‌نام بچه‌ها که می‌شود با اولیای آنها صحبت می‌کنم که بچه‌های شما با مدرسه ارتباط داشته باشند، بعد خودتان هم با مسجد ارتباط داشته باشید.

وی یادآور شد: در زمان برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان با آنها صحبت می‌کنم که با مسجد ارتباط داشته باشند. جلسات آموزش خانواده را در مسجد برگزار می‌کنیم. استاد و کارشناس دعوت می‌کنیم تا در  مسجد حضور یابند و برای خانواده‌ها صحبت کنند. از این طریق ارتباط بین اولیا و بچه‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

https://www.masjed.ir/u/4cl

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن