سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۷۶۱
گزارشگر : محمد قدس
مدیر ناحیه امام خمینی (ره):

مساجد بازار تهران به دلیل کثرت و اهمیت توجه بیشتری را می طلبد

حجت‌الاسلام رحمتی‌نیا علت راه اندازی ناحیه امام خمینی (ره) را وجود مساجد مهم و ائمه جماعات سرشناس و همچنین نقش تاریخی منطقه بازار در تحولات مذهبی، سیاسی و اجتماعی ایران دانست.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، ناحیه امام خمینی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد، ناحیه‌ای تازه تاسیس است که شامل منطقه 12 شهرداری تهران است و علت نامگذاری آن به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز به دلیل وجود مسجد مهم و قدیمی امام خمینی (ره) بازار تهران در آن است.
 

 راه اندازی این ناحیه بنابر گفته مدیر آن، حجت‌الاسلام علی رحمتی‌نیا به دلیل وجود مساجد مهم و ائمه جماعات سرشناس و همچنین نقش تاریخی منطقه بازار در تحولات مذهبی، سیاسی و اجتماعی ایران بوده است. وی گفت: «ناحیه امام خمینی (ره) به چند دلیل، خاص است که از جمله موارد آن وجود برخی ائمه جماعات معمر و شاخص تهران در آن مانند آیات مرتضی تهرانی، سیدمحمدحسین میرسجادی، شریعتمدار، احمد محسنی گرکانی، سیدعلی انگجی و فیض دزفولی، است که دارای درجات بالای علمی، اجتهادی و شخصیتی هستند».

 
 وی خاطرنشان کرد «بافت مذهبی، باستانی، پرتراکم و کثرت فرهنگی منطقه ۱۲ شهرداری تهران، زمینه‌ساز اهمیت ناحیه امام خمینی (ره) شده است به طوری که از سویی، برخی اماکن دینی و حکومتی قدیمی و تاریخی در این منطقه واقع شده‌اند و از سوی دیگر، میزان آسیب‌های اجتماعی در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر تهران، بیشتر است».

 
حجت الاسلام رحمتی‌نیا همچنین ابراز امیدواری کرد «تلاش می‌کنیم تا توجهی عدالت‌آمیز به تمام مساجد منطقه ۱۲ داشته باشیم ولی به دلیل کثرت جمعیت و بافت ویژه بازار بزرگ تهران، احتمالا باید توجه ویژه‌تری به مساجد این محدوده داشته باشیم که البته این موضوع، از جمله خواسته‌های بزرگان از ما هم هست. امیدواریم با شناخت دقیق محلات و مساجد منطقه ۱۲ بتوانیم، موجب گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی مساجد ناحیه امام خمینی (ره) شویم تا به این شکل در مسیر تحقق «محله مسجد محور» گام برداریم».

 

https://www.masjed.ir/u/1Q2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن