چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۷۸۶
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری؛

مساجد نوع گفتگو با دشمن جاهل را آموزش دهند

سخنرانی حجت‌الاسلام حسین انصاریان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) و اشاره او به نحوه آموزش گفتگو با دشمنان در مساجد، بررسی تعداد حمله‌های اخیر به مسجد الاقصی و سوگواری دهه دوم محرم در مساجد تهران، از عناوین مهم بسته خبری امروز دوازدهم مهرماه است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، تسنیم و فارس است.

  مساجد نوع گفتگو با دشمن جاهل را آموزش دهند

حجت‌الاسلام حسین انصاریان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مؤمن واقعی مثل زنبور عسل است و شیرین‌ترین ارزش‌ها را تولید می‌کند، اسلحه‌اش هم برای دشمنی‌ آماده نگه می‌دارد که دشمن واقعی است؛ چون همه دشمنان دشمن واقعی نیستند و خیلی از دشمنان دشمنان جاهل هستند که اینها را باید نشست و با آنها با محبت، با عاطفه، با اخلاق حرف زد، قبول هم می‌کنند؛ چون قرآن مجید می‌گوید: بعد از اینکه با اینها حرف زدید، رابطه‌شان با شما این‌گونه می‌شود: «کانه ولی حمیم»، یک دوست بسیار صمیمی با شما می‌شوند، ولی حالا آدم باید هنر حرف‌زدن داشته باشد و این هنر را هم روی موج عاطفه و محبت قرار بدهد.

 تلخ حرف‌زدن با این نوع دشمنان غلط است؛ مثلِ بدذاتی و ناپاکی و عوضی هستی و آشغال هستی! اصلاً قرآن این حرف‌ها را نمی‌پسندد، روایات هم نمی‌پسندند. همیشه هم ما در خانواده‌مان، در قوم‌وخویش‌هایمان و در مردم دشمن جاهل داریم؛ البته ما هم نباید کوتاه بیاییم! ما در دنبال علم‌ رفتن خیلی کوتاه آمده‌ایم، لذا هر 10 هزارتای ما با یک دشمن که برخورد می‌کنیم، با زرنگی محکوممان می‌کند و نمی‌توانیم جواب او را بدهیم. باید کلاس‌هایی در این مساجد و حسینیه‌ها برای ما تشکیل بدهند که به ما نوع گفت‌وگوی با دشمن جاهل و هنر حرف‌زدن را یاد بدهند.

  ۱۱۰ مورد حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تنها در ماه سپتامبر

شیخ یوسف ادعیس؛ وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: موارد هتک حرمت‌ مسجدالاقصی و نمازگزاران آن از سوی رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته به 110 مورد رسید. وی از جامعه بین‌الملل خواست با اقدامی فوری جلوی سیاست‌های اشغالگران در برابر مقدسات اسلامی فلسطین را بگیرند.

  احداث ۱۰۰۰۰ مسجد در استانبول

پرفسور حسن کامل یلماز؛ مفتی شهر استانبول طی سخنانی در مراسم هفته مساجد که به ریاست امور دینی ترکیه برگزار شد، گفت: 945 کتابخانه در مساجد استانبول است که تلاش می‌شود برای تشویق مردم به مطالعه و آموزش، تعداد آن‌ها بیشتر شود.

وی خواستار احداث 10 هزار مسجد در استانبول شد و گفت: تعداد مساجد با توجه به توسعه عمرانی شهر برای ساکنان آن کافی نیست، هر چند سه هزار و 365 مسجد در این شهر وجود دارد.

 سوگواری شهادت اباعبدالله (ع) در «مسجد امام حسین (ع)» برگزار می‌شود

 مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) با حضور روحانیون و طلاب حوزه علمیه شهر ری و همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از جمعه 14 مهرماه به مدت پنج شب در مسجد امام حسین (ع) شهر ری برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، سخنران این مراسم است.

 یادآور می‌شود؛ مسجد امام حسین (ع) در شهر ری، خیابان امام حسین (ع)، روبروی ستاد سپاه سیدالشهدا (ع)، کوچه صاحب‌الزمانی واقع شده است.

 «مسجد جامع امام حسین (ع)» میزبان عزاداران حسینی در دهه دوم محرم

علیرضا امیری مدیر فرهنگی مسجد جامع امام حسین (ع). از برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم در مسجد امام حسین (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء خبر داد این مراسم عزاداری با سخنرانی حجج اسلام عبدوس و  ملکی در این مسجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود و جواد ابوالقاسمی به سوگواری و مرثیه‌خوانی در این مراسم خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع امام حسین (ع) با ۶۰ سال قدمت، در میدان امام حسین (ع) واقع شده است.

 

https://www.masjed.ir/u/22C

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: