دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۱۳
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 17 مهرماه؛

باید تفکرات شهدای محراب به آیندگان منتقل شود

برگزاری سی و پنجمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب،برگزاری ویژه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در مسجد جامع غدیرخم،سخنرانی سید حسن نصرلله و برگزاری کرسی «اسلام و امنیت بین‌الملل از منظر آیت‌الله جوادی آملی» از جمله عناوین مهم بسته خبری 17 مهرماه پایگاه تخصصی مسجد هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

 اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران و فارس است.


برگزاری ویژه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در مسجد جامع غدیرخم

 محسن شکرنابی مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در مسجد جامع غدیرخم خبر داد. این ویژه برنامه ۱۸ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد با سخنرانی سید مجتبی عبداللهی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان و پیشکسوتان نیروی انتظامی در این مسجد برگزار می‌شود.

یاد‌آور می‌شود؛ مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

سنگ بنای ساخت مسجد «سلیمانیه» در نیویورک گذاشته می‌شود

 مهاجران ترکیه‌ای یک مسجد در منطقه لانگ آیلند نیویورک بنا خواهند کرد. این مسجد با نام سلیمانیه برای خدمت به مسلمانان این منطقه ساخته می‌شود و تحت نظر شعبه اتحادیه اسلامی آمریکا فعالیت خواهد کرد.

سیرجان ایتکین؛ یکی از مسوولان اتحادیه اسلامی آمریکا در این باره، گفت: از سال‌های پیش منتظر ساخت این مسجد بوده‌ایم، این مسجد نخستین موسسه خدماتی در این منطقه خواهد بود.

 آمریکا مانع جنگ علیه داعش است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت «علی هادی العاشق» و «محمد حسن ناصرالدین» دو تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان:  آمریکا طولانی شدن عمر داعش را خواستار است و اگر دولت و ملت عراق نبود، جنگ علیه داعش سال‎ها طول می‎کشید.

استفاده حداکثری ازظرفیت مساجد برای امرتربیت دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: تجربه نشان داده است که یک روحانی جوان, متخصص, مهذب, متخلق و دانش آموز پسند که با علم روز نیز آشنا باشد می تواند شرایط تربیتی مدرسه و محله را تغییر دهد.

ثبت‌نام طرح «حوزه آزاد» آغاز شد

خواهران طلبه از جمله طلاب جاری، فارغ‌التحصیل ایرانی و غیرایرانی جامعه‌الزهراء(سلام‌الله علیها) و دیگرحوزه‌های ‌علمیه و مدارس المصطفی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. هیچگونه محدودیت در انتخاب درس از جمله رعایت پیش‌نیاز، تعداد درس انتخابی و مقطع تحصیلی وجود ندارد.

برگزاری کرسی «اسلام و امنیت بین‌الملل از منظر آیت‌الله جوادی آملی»

 کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی با عنوان «اسلام و امنیت بین الملل از منظر آیت الله جوادی آملی»سه شنبه هجدهم مهرماه از ساعت 16 در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود. در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی به سخنرانی می‌پردازد، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صمدپور دبیری این جلسه بر عهده دارد. «محمد ستوده» نیز به عنوان ناقد در این برنامه حضور دارد.

باید تفکرات شهدای محراب به آیندگان منتقل شود

مدیرعامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی از برگزاری سی و پنجمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب در سه شهر طی هفته جاری و آینده خبر داد و گفت: باید با استفاده از ابزار مختلف به ویژه رسانه تفکرات و آموزه های این شهدا را به نسل های آینده منتقل کرد.

ساخت بیش از 3100 مسجد بین راهی در جاده‌های کشور

سعید علایی معاون وزیر و رییس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی: وزارت راه و شهرسازی در امر مهم مسجد سازی رسالت خود را به خوبی انجام داده است و در سطح کشور وزارت راه و شهرسازی ٣١٦٢ مسجد بین راهی ساخته، همچنین تعداد ٥٨٥ نمازخانه در حال ساخت است.

https://www.masjed.ir/u/3N8

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: