یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۸۱
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 23 مهرماه؛

برگزاری مراسم دهه سوم محرم در مساجد تهران

تهیه جهیزیه ازدواج ۴۰ نوعروس نیازمند در مساجد ناحیه مطهری, انتقاد امام جماعت مسجد «ساعت» از بی توجهی به این اثر تاریخی, طرح ترغیب کودکان به خواندن نماز صبح در ترکیه و توصیه مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در عدم اتکای دست‌اندرکاران مساجد به دولت‌ها از عناوین مهم بسته ویژه خبری 23 مهرماه هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، فارس و رسانه‌های معتبر خارجی است.

تهیه جهیزیه ازدواج ۴۰ نوعروس نیازمند در مساجد ناحیه مطهری

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: جهیزیه ازدواج ۴۰ نوعروس نیازمند در ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد و با مشارکت خیرین نمازگزار و کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه می‌شود.

انتقاد امام جماعت مسجد «ساعت» از بی توجهی به این اثر تاریخی
امام جماعت مسجد ساعت با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی نسبت به وضعیت این مسجد تاریخی، گفت: متاسفانه آ‌نان نسبت به بهبود اوضاع اماکن مذهبی و مساجد هیج تعهدی ندارند.

 اتکای دست‌اندرکاران مساجد به دولت‌ها نباشد
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، گفت: دولت و خیرین باید کمک‌های لازم را در اختیار مساجد قرار دهند با این وجود نباید اتکای دست‌اندرکاران مساجد به دولت‌ها باشد.

ویژه‌برنامه‌های «مسجد جامع مهدیه جوزستان» در ماه صفر 

محمدصادق ترابی با اشاره به برنامه‌های مسجد جامع مهدیه جوزستان در ماه صفر، گفت: در آستانه ماه صفر ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سخنرانی در مسجد جامع مهدیه جوزستان برگزار می‌شود.

سرویس‌دهی مسجد سیار به نمازگزاران در اندونزی

مسجد سیار در اندونزی برای برطرف کردن مشکل نمازگزاران راه‌اندازی شده است. این مسجد سیار دارای بخش مجزای برای بانوان است و در آن سجاده‌های نماز قرار داده شده است. این مسجد از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شود و برای گردشگران مسلمان و دیگر افراد مقیم این منطقه شرایط اقامه نماز را فراهم می‌کند.

مخالفت با ساخت بزرگ‌ترین مسجد در شمال ایتالیا

 «هافینگتون پست عربی»: شهرداری شهر سستو سن جووانی در استان میلان با اعطای مجوز ساخت بزرگ‌ترین مسجد در شمال این کشور مخالفت کرد.

ویژه برنامه‌های مسجد جامع الرسول‌(ص) در دهه سوم محرم 

بهداد جهرمی با اعلام برنامه‌های مسجد جامع الرسول(ص) در دهه سوم ماه محرم، گفت: این مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی در این مسجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. این مراسم سوگواری از۲۰ تا ۳۰ مهرماه در مسجد جامع الرسول (ص) برپا می‌شود. 

یاد‌‌آور می‌شود؛ مسجد جامع الرسول (ص) در میدان رسالت واقع شده است.

طرح ترغیب کودکان به خواندن نماز صبح در ترکیه
گروهی از کودکان ترکیه به خاطر اقامه نماز صبح به صورت جماعت در مسجد، در ۴۰ روز متوالی، دوچرخه و هدایای دیگری دریافت کردند.

یک اسقف کنیایی تازه مسلمان شده، کلیسای خود را به مسجد تبدیل کرد
چارلز اوکانی؛ یک اسقف کنیایی که به اسلام گرویده است، کلیسای خود را به مسجد تبدیل کرد.

وی گفت: دیگر نمی‌توانستم ببینم زنان با پوشش نامناسب به کلیسا بیایند.

 برگزاری ویژه‌برنامه‌های شهادت امام زین‌العابدین (ع) در «مسجد جامع امام سجاد (ع)»

حجتالاسلام مجتبی همدانی با اشاره به ویژهبرنامههای مسجد جامع امام سجاد (ع) در سالروز شهادت آن حضرت، گفت: به مناسبت شهادت امام زینالعابدین (ع) و پنج روز پایانی ماه محرم، مراسم عزاداری در مسجد امام سجاد (ع) با سخنرانی حجج اسلام پناهیان و  عالی از 23 تا 27 مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار میشود.

مسجد امام سجاد (ع) در بزرگراه اشرفی اصفهانی بین گلستان هفتم و هشتم قرار دارد.

ائمه جماعات مساجد کویت باید ساعت و ورود خروج خود را ثبت کنند
وزارت خدمات مدنی مسوول مشاغل دولتی در کویت، ائمه مساجد، خطبا و موذنان حدود یک هزار و 600 مسجد کشور را ملزم کرده است تا هنگام حضور در مساجد برای اقامه نماز و هنگام خروج از آن، مانند دیگر کارمندان دولتی با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ساعت خود را ثبت کنند.

https://www.masjed.ir/u/1sV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: