دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۲۳:۲۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۹۰۲
گزارشگر : محسن عزیزی

مسلمانان آتن همچنان در انتظار باز شدن تنها مسجد این شهر

یک روحانی مسلمان یونانی با اشاره به اینکه مسلمانان آتن هیچ انتخابی ندارند جز اینکه نمازهای جماعت را در شرایط غیربهداشتی در زیرزمین‌ها اقامه کنند، بر نیاز مبرم به یک مسجد در پایتخت یونان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روزنامه دیلی صباح؛ ابراهیم شریف، مفتی شهر کموتینی یونان گفت: یونان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که پایتخت آن مسجد ندارد.

وی افزود: مسلمانان در آتن نمی‌دانند که آیا در نهایت صاحب مسجد خواهند شد یا خیر. آن‌ها فقط زمانی از این مسئله اطمینان پیدا می‌کنند که مسجد در حال ساخت آتن بالاخره تکمیل و افتتاح شود.

ابراهیم شریف گفت: حدود نیم میلیون مسلمان در آتن زندگی می‌کنند. این افراد از زیرزمین‌ها و اماکنی که وضعیت مناسبی ندارند به عنوان مسجد استفاده می‌کنند.

پروژه ساخت اولین مسجد آتن از قرن نوزدهم کلید خورده و پس از سال‌ها مخالفت کلیسای آتن و کشمکش‌های فراوان قرار است تا پایان امسال باز شود.

اما مسلمانان آتن که بارها شاهد شکست خوردن این پروژه بوده‌اند تا بازگشایی رسمی آن، باور نمی‌کنند که صاحب مسجد شده‌اند.

شریف می‌گوید: به نظر می‌رسد که تکمیل این پروژه همچنان چند سال دیگر زمان ببرد.

وی افزود: مساجد متعددی در شهرهای ورویا، اسکندریه، سالونیک و دیدیموتیکو تعطیل شده‌اند و دلیل حکومت برای تعطیلی آن‌ها نداشتن خروجی اضطراری عنوان شده است.

شریف همچنین گفت: ترکیه بسیاری از اماکن اسلامی منطقه بالکان را بازسازی می‌کند اما یونان اجازه این کار را نمی‌دهد و اماکن اسلامی محکوم به فنا هستند.

https://www.masjed.ir/u/1VV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: