سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۹۱۹
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 25 مهرماه؛

ویژه برنامه‌ شهادت امام‌ حسن مجتبی(ع) در ۱۰۰ مسجد تهران

برگزاری ​ برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۰۰ مسجد تهران، یادواره شهدای گمنام در «مسجد الزهرا (ع)»،مراسم دعای ندبه و بزرگداشت روحانی شهید در مسجد ولی عصر (عج)، ممنوعیت ساخت مسجد در جمهوری چک و اقامه نماز باران در مساجد الجزایر و گزارشی تصویری از مسجد منتسب به امام سجاد(ع) در مصر از عناوین مهم بسته خبری 25 مهرماه هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، فارس و رسانه‌های معتبر خارجی است.

مراسم دعای ندبه و بزرگداشت روحانی شهید در مسجد ولی عصر (عج) برگزار می‌شوند

این مراسم جمعه 28 مهرماه از 7 صبح در مسجد ولی عصر (عج) برگزار می‌شود و رضا صباغی، قاری قرآن این مراسم است و حجت‌الاسلام میثم علی پناه در آن سخنرانی می‌کند و محمدرضا غلامرضازاده، امیر نعیمی و رسول اسدالله نیز مداحان آن هستند. مسجد ولی عصر (عج) در شهر ری، خیابان فدائیان اسلام، جنب بیمه حسین‌آباد، کوچه شهیدان کوهپایگانی واقع شده است.

 
درهای باز مسجد «همیلتون» در کانادا

مسلمانان شهر همیلتون در جنوب آنتاریو کانادا این هفته درهای مسجد این شهر را برای معرفی اسلام به روی غیرمسلمانان باز کردند. درهای باز مسجد با موضوع «از مسجد ما بازدید کنید» بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه 23 مهرماه) به روی غیر مسلمانان باز شد.


یادواره شهدای گمنام در «مسجد الزهرا (ع)» برگزار می‌شود

  همزمان با روزهای پایانی ماه محرم، مراسم گرامی‌داشت یاد شهدای گمنام، با سخنرانی سردار محمدرضا یزدی؛ فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و با مرثیه‌خوانی محسن طاهری برگزار می‌شود. این مراسم ۲۷ مهرماه از ساعت 18 تا 20 در مسجد الزهرا (ع) انجام می‌شود. مسجدالزهرا (ع) در میدان آزادی، شهرک آپادانا، کوی یاس واقع شده است.


احداث مسجد در چک ممنوع می‌شود

 حزب پارلمانی آزادی و دموکراسی مستقیم در چک، اعلام کرد: ممنوعیت پوشش برقع، نماز در خیابان و احداث مسجد جدید در چک تصویب خواهد شد. معاون حزب پارلمانی آزادی و دموکراسی مستقیم در چک در ادامه اظهار کرد: کسانی که به کشور ما وارد شده‌اند، باید با شرایط ما منطبق باشند.


اقامه نماز باران در تمامی مساجد الجزایر

وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر، ائمه جماعات مساجد و شهروندان را به اقامه نماز استسقاء (طلب باران) در روز جمعه (28 مهرماه) فراخواند. وی از شهروندان و ائمه جماعات خواست این نماز در تمامی مساجد کشور اقامه شود.

برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۰۰ مسجد تهران
حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران،گفت: امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم که مراسم سوگواری شهادت آن حضرت، با شکوه خاصی برگزار شود.


مسجدی منسوب به مقام «امام زین العابدین (ع)» در مصر + تصاویر

 مسجد زین‌العابدین (ع) که صدها سال قدمت دارد همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

این مسجد در خیابان زین‌العابدین (ع) واقع شده است و به مقام علی بن زین العابدین منسوب است.

با وجود آنکه نقل قول‌ها مکان دفن امام زین‌العابدین (ع) در مصر را رد می‌کنند، اما دوستداران ایشان و اهل بیت (ع) سالروز ولادت ایشان را در این محل گرامی می‌دارند.

شیخ سلیمان محمود؛ امام جماعت این مسجد، می‌گوید: نسل به نسل عاشقان امام زین‌العابدین (ع) برای زیارت این مقام به این مسجد در رفت و آمد هستند، هر چند شاید اساس تاریخی آن را ندانند و هر چند تاکیدی به مکان دفن آن حضرت در مصر نشده است.

وی افزود: «امیر عثمان آغا» در سال 1805 میلادی دستور تجدید بنای این مسجد را صادر کرد.

ضریح مقام امام زین‌العابدین (ع) تاریخی است و در دوران‌های مختلف عاشقان اهل بیت (ع) را به دور خود جمع کرده است.

شیخ سلیمان محمود، تاکید کرد: گنبد بزرگ این مسجد که ضریح مقام زین العابدین (ع) در آن قرار دارد، به عصر «مملوکی» باز می‌گردد.

https://www.masjed.ir/u/1ff

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن