چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۲۹۹۲۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
در جمهوری گویان برگزاری می شود:

برگزاری سمینار «نقش امام سجاد(ع) در نشر پیام نهضت عاشورا»

رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی(ص) کشور جمهوری گویان از برگزاری سمینار "نقش امام سجاد(ع) در نشر پیام نهضت عاشورا و یادگارهای آن حضرت" در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی(ص) کشور جمهوری گویان از برگزاری سمینار "نقش امام سجاد(ع) در نشر پیام نهضت عاشورا و یادگارهای آن حضرت" در این کشور خبر داد.

«حجت الاسلام سید محمد تصدیق عابدی» عنوان کرد: سمینار "نقش امام سجاد(ع) در نشر پیام نهضت عاشورا و یادگارهای آن حضرت" از برنامه های بخش بین الملل هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در شهر "جورج تاون" کشور گویان در آمریکای جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این سمینار ۳۰ مهر مصادف با ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ از ساعت ۱۴ الی ۱۷ بعد از ظهر برگزار می شود، افزود: اندیشمندان و محققین برجسته مسلمان کشور گویان در این سمینار در رابطه با نقش امام سجاد(ع) در انتشار پیام عاشورا و همچنین آثار ارزشمند زین العابدین(ع) سخنرانی خواهند کرد.

«حجت الاسلام عابدی» اظهار داشت: سمینار "نقش امام سجاد(ع) در نشر پیام نهضت عاشورا و یادگارهای آن حضرت" در تالار سخنرانی لاری لیویس، ۱۲۵/ای ، خیابان ریجنت، منطقه بوردا، شهر جورج تاون، کشور گویان- آمریکای جنوبی برگزار می گردد.

وی خاطرنشان کرد: برای دومین سال متوالی است که ویژه برنامه های بخش بین الملل کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که به مرکزیت استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است در کشور گویان برگزار می شود.

گفتنی است؛ امام چهارم شیعیان حضرت علی بن حسین ملقب به سجاد و زین العابدین(ع) در پنجم شعبان سال ۳۸ هـ. ق (یا ۱۵ جمادی الاولی سال ۳۶ هـ. ق) در شهر مدینه چشم به جهان گشود. حضرت در واقعه عاشورا ۲۳ ساله بودند که پس از شهادت امام حسین(ع) در واقعه جانسوز کربلا به سال ۶۱، به مدت ۳۵ سال امامت و رهبری شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در ۱۲ محرم و بنا به نقل مشهور ۲۵ محرم سال ۹۴ هـ.ق به تحریک هشام بن عبدالملک مسموم گردیده و در سن حدود ۵۷ یا ۵۹ سالگی در مدینه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش در کنار عموی بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است؛ بخش بین الملل هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برای دومین سال متوالی از روایت اول(۱۲ محرم) تا روایت دوم(۲۵ محرم) به همت موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ۱۵ کشور از پنج قاره جهان برگزار می شود.

خاطرنشان می‌شود؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۷ سال پیش، هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود

https://www.masjed.ir/u/1dr

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: