دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۱۲۱
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 22 آبان؛

شهروندان عراقی در مساجد «کرکوک» دست به دعا شدند

دست به دعا شدن شهروندان عراقی در مساجد «کرکوک», خسارت دیدن مساجد تاریخی در عراق در پی زلزله, برگزاری همایش کتابداران مساجد استان تهران و همکاری مساجد اهل سنت و تشیع در عراق در روز بعد از زلزله از عناوین مهم بسته ویژه خبری امروز هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

شهروندان عراقی در مساجد «کرکوک» دست به دعا شدند

بعد از ظهر یکشنبه (21 آبان‌ماه) وقوع زلزله، بغداد و تعدادی از استان‌های سلیمانیه، کرکوک، اربیل، دیالی، بصره و مناطق دیگر عراق را لرزاند. در همین راستا، مساجد جامع بغداد پس از وقوع زلزله شاهد فریاد «الله اکبر» نمازگزاران بودند. نمازگزاران در مساجد کرکوک دعای در امان ماندن از زلزله را قرائت کردند و تیم «دفاع مدنی» نیز از طریق بلندگوهای مساجد خبر از سلامتی شهروندان و اعلام کمک‌های امدادی فوق‌العاده می‌دادند.

 

مناره بزرگ‌ترین مسجد تاریخی شهر «خانقین» فرو ریخت

مناره «مسجد جامع ابوحفصه» بزرگ‌ترین مسجد جامع شهر خانقین در شمال شرقی استان دیاله عراق بر اثر وقوع زلزله اخیر فرو ریخت. خالد عباس؛ مدیر بیمارستان خانقین گفت: 5 مجروح ناشی از این اتفاق به بیمارستان انتقال داده شدند.

 

درهای تمامی مساجد به روی زلزله‌زدگان باز است

  عبداللطیف الهمیم؛ رئیس دیوان وقف سنی، اعلام کرد: در شهرهای آسیب‌دیده از وقوع زلزله، درهای تمامی مساجد به روی زلزله‌زدگان باز است. دیوان وقف سنی عراق با صدور بیانیه‌ای دستور بازگشایی مساجد را به روی زلزله‌زدگان صادر کرده است.

 

 برگزاری دوره آ‌موزشی ویژه هیئت امنای مساجد

 حجت الاسلام احمد بصیری از برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت امنای مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای ۶۰۰ نفر از اعضای هیئت امنای مساجد در اوایل آذرماه و در مسجد مفتخر واقع در بلوار اندرزگو، تقاطع شهید کاوه و قیطریه برگزار می‌شود.

  

همایش کتابداران مساجد استان تهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام امیر شمس مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: اینکه همایش کتابداران مساجد استان تهران، سه‌شنبه 23 آبان‌ماه از ساعت 14 تا 16 در مجتمع فرهنگی نور برگزار می‌شود. همچنین در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برزین ضرغامی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سخنرانان این همایش هستند.

 

مساجد نمادی از دین و محل عبادت مردم هستند

استاندار فارس با اشاره به اینکه مساجد نمادی از دین و محل عبادت مردم هستند، گفت: در ارکان دین ما از بدو امر تاکنون، مسجد مرکز عبادی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

 

 ائمه جماعات با فضای امروزین جهان و جامعه، آشنا باشند

حجت الاسلام هادی قبادی مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه ائمه جماعات باید با فضای امروزین جهان و جامعه، آشنا باشند، گفت: اخلاق‌مداری و وقت‌شناسی از شاخص‌های یک امام جماعت موفق است.

 

احتمال ساخت مسجدی جدید در محل یک کلیسای متروکه در انگلیس

 مرکز اسلامی شهرستان «همل همپستد» در شهر هرتفوردشر انگلیس، درخواست رسمی را برای ساخت مسجد جدید در محل کلیسای متروکه این شهرستان ارائه داد.

 

برگزاری مراسم عزاداری اربعین با حضور دانش آموزان در مسجد روح‌الله

مراسم اربعین اباعبدالله الحسین( ع)هیئت آل طه با حضور دانش آموزان دبیرستانهای یاران ثقلین و شهیدکمال درقالب طرح پیوند مسجدومدرسه درتاریخ 18آبان ماه 1396با باقرائت زیارت عاشورا در مسجدروح الله اغاز و با اقامه نمازجماعت ظهر عصر به همراه مردم پایان یافت.

https://www.masjed.ir/u/3pX

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن