دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۹
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۳۰۱۵۴
گزارشگر : محمد قدس
مدیر ناحیه شهید مدنی مطرح کرد؛

مشارکت مساجد مناطق محروم در کمک به زلزله‌زدگان

حجت الاسلام اداوی گفت: مردم شهرستان ورامین در بحث امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی بسیار مؤفق عمل کرده‌اند و گاهاً محموله‌هایی بالغ بر بیست میلیون تومان از مساجد مناطق محروم جمع آوری شده است.

حجت الاسلام ایرج اداوی، مدیر ناحیه شهید مدنی(ره) مرکزرسیدگی به امور مساجد( ورامین) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد درباره همگرایی کانون‌های اجتماعی و مشارکت بیش از هزار مسجد در کمک رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: به طور کلی در طول تاریخ و پس از انقلاب مساجد همواره در کمک به قشر مستضعف جامعه پیش قدم بوده‌اند، در اتفاقات خاص و بلایای طبیعی خصوصاً در عصر جدید که مسائل مربوط به مسجد نظام‌مند شده است، این نقش بیش از پیش حفظ و تقویت شده و در زلزله اخیر به اوج خود رسیده است.

وی افزد: در عصر جدید به مدد شبکه‌های اجتماعی و اطلاع از کمک‌های اقشار مختلف به مناسبت‌های خاص، امکان اطلاع از حجم کمک‌ها از طریق مساجد و کانون‌های آن فراهم شده است. در این مدت کمک‌های بسیار زیادی از سوی آحاد مردم حتی از مناطق محروم که خودشان نیازمند بوده‌اند، دریافت شده است.

مدیر ناحیه شهید مدنی(ره) مرکزرسیدگی به امور مساجد ورامین با بیان اینکه شهرستان ورامین و بخش جوادآباد در چند روز اخیر کمک‌های قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: مردم این مناطق علاوه بر حضور فعال در عرصه‌های پیشین در مساجد، در بحث امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی بسیار مؤفق عمل کرده‌اند و گاهاً محموله‌هایی بالغ بر بیست میلیون تومان از مساجد مناطق محروم جمع آوری شده است.

جمع مسجدی‌ها، اجتماع آماده‌ای برای یاری رسانی در مواقع بحرانی است

وی در ادامه با اشاره به همراه شدن مساجد ورامین با یکدیگر، بیان داشت: تمام مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک در این مدت مهیای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه شده و به صورت قابل توجهی در این خصوص فعال بوده‌اند.

حجت الاسلام اداوی با بیان اینکه بیش از دویست مسجد فعال در شهرستان ورامین وجود دارد، گفت: تقریباً تمامی این مساجد در امر یاری رسانی به زلزله زدگان فعال بوده‌اند و از تمام ائمه جماعات مساجد شهرستان ورامین از سوی مدیر ناحیه شهید مدنی شخصاً درخواست کمک به زلزله زدگان انجام شده است البته محوریت کمک‌های مساجد، هلال احمر بوده که بعد از دریافت به آنها تحویل داده شده و کمک‌های نقدی نیز توسط مساجد به حساب هلال احمر واریز شده است.

مدیر ناحیه شهید مدنی(ره) مرکزرسیدگی به امور مساجد ورامین با اشاره به نقش ائمه جماعات در ترغیب مردم برای کمک به زلزله زدگان از طریق مساجد، بیان داشت: با توجه به اینکه جمع مسجدی‌ها، جمع آماده‌ای برای یاری رسانی در ایام بحرانی است، ائمه جماعات با توجه به جایگاهی که دارند، با تبیین ضرورت یاری رسانی به زلزله زدگان می‌توانند در جذب کمک‌های مردمی نقش مؤثری داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد و ساختار آن از دیرباز ریشه اعتمادی هزار ساله را در مردم به وجود آورده است و حضور یک روحانی به عنوان امام جماعت اعتماد مردم را بیش از پیش برمی‌انگیزد تا کمک‌های خود را از طریق این پایگاه معنوی و اجتماعی به زلزله زدگان برسانند زیرا مسجد و روحانیت همواره ملجأ و پناهگاه مردم بوده‌اند. قطعاً بُرد اجتماعی و وحدت امداد رسانی در فضایی که مرجعیت و مسجد در آن نقطه به هم رسیده اند، بیشتر است.

https://www.masjed.ir/u/3P3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: