دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۲
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۳۰۱۶۰
گزارشگر : محمد قدس
مدیر ناحیه علامه طباطبایی:

مسجد پایگاه امن و قابل اعتمادی برای کمک‌های مردمی است

حجت الاسلام جمال هادیان گفت: ائمه جماعات راجع به شبهه‌های فضای مجازی، علیه نرسیدن کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده و ربوده شدن اقلام توسط راهزنان، توضیح بدهند تا مردم با امنیت خاطر بیشتری در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند.

حجت الاسلام جمال هادیان، مدیر ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد درباره همگرایی کانون های اجتماعی و مشارکت بیش از هزار مسجد در کمک رسانی به زلزله زدگان، گفت: در بسیاری از نواحی در مقابل ورودی‌های مساجد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خیمه بر پا کرده‌اند، علاوه براین جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به انحاء مختلف در مساجد از سوی امام جماعت، بسیج و هلال احمر از نظر اهمیت مسجد صورت گرفته است که قطعاً بیش از هزار مسجد در این یاری رسانی مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بازسازی ۶ روستای استان کرمانشاه به استان تهران سپرده شده و بازسازی یکی از این روستاها به شرق تهران و ناحیه علامه طباطبایی سپرده شده است، درباره این مسئله بسیج نیز به مساجد ورود کرده و مساجد به طور مستقیم و غیر مسقیم در امر یاری رسانی به مناطق زلزله زده دغدغه امداد به این مناطق را دارند.

مدیر ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه ابراز داشت: همچنین در یاری رسانی به مصیبت دیدگان استان کرمانشاه، با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان پایگاه‌های بسیج در مقابل مساجد اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کرده‌اند.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت حدود دوهزار مسجد در استان تهران دغدغه امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه  را دارند. در ناحیه علامه طباطبایی حدود ۲۰ مسجد اقلام موردنیاز زلزله زدگان را تقدیم کرده و تقریباً ۱۲ مسجد کمک نقدی به حساب هلال احمر واریز کرده‌‌اند؛ در برخی از مساجد تا ۶۰ میلیون تومان کمک نقدی برای زلزله زدگان کرمانشاهی واریز شده است.

حجت الاسلام هادیان با بیان اینکه جمعاً حدود ۳۰ مسجد در ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کمک‌های نقدی و غیر نقدی داشته‌اند، عنوان کرد: بسیاری از مساجد که انتظار می‌رفت حداقل حدود ۳۰ میلیون تومان کمک نقدی در آن جمع شود، به علت استقرار خیمه هلال احمر در مقابل مساجد و جذب کمک‌ها، مقدار زیادی از کمک‌ها در داخل مسجد کاهش یافت.

مدیر ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در رابطه با علت گرایش مردم به امدادرسانی از طریق مساجد، گفت: مسجد از زمان جنگ، پایگاه امن و قابل اعتمادی برای کمک‌های مردمی بوده است. تبیین کردن اهمیت کمک به زلزله زدگان و مصیبت دیدگان و بیان آیاتی از قرآن کریم و روایات معتبر از سوی ائمه جماعات سبب برانگیختن شور و اشتیاق مردم برای کمک به همنوعان کرمانشاهی و جذب کمک‌های آنها خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین امام جماعت وظیفه دارد راجع به شبهه‌هایی که در فضای مجازی علیه نرسیدن کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده و ربوده شدن اقلام توسط راهزنان وجود دارد توضیح بدهد و آنها را رفع کند تا مردم با امنیت خاطر بیشتری بتوانند در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند.

https://www.masjed.ir/u/141

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: