پنج شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۴
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۳۰۲۳۶
گزارشگر : محمد قدس
پیام رهبر انقلاب به اجلاس سالانه زکات؛

نظام جمهوری اسلامی باید فریضه زکات را سرلوحه برنامه خود قرار دهد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به اجلاس سالانه زکات فرمودند: نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به اجلاس سالانه زکات با اشاره به جایگاه برجسته و اهمیت والای این فریضه، از کم‌کاری در امر اقامه زکات انتقاد و تأکید کردند: نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

ایشان برگزاری همایش سالانه برای ترویج زکات از بزرگ ترین توفیقات الهی دانستند و با بیان اینکه ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم‌کاری در اقامه زکات، عفو و آمرزش خداوند را طلب کنیم، مسئولان همه بخش های مرتبط دولتی را به همکاری همه‌جانبه در این امر فراخواندند.

رهبر انقلاب با استناد به قرآن کریم، «ایتاء زکوة» را از جمله کارکردهای برجسته مجاهدان راه حق پس از پیروزی برشمردند و بر این اساس افزودند: نظام جمهوری اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و تشکیل مجتمع اسلامی پدید آمده است، پس باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه‌ برنامه‌های خود گذارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین کارهای تحقیقاتی و معرفتی در خصوص زکات را ناکافی دانستند و ابراز امیدواری کردند نهضت احیا و ترویج زکات در همه سطوح، به کارکردهای شایسته خود منتهی شود و برکات بی‌پایان آن شامل مردم و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

https://www.masjed.ir/u/3C7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: