سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۲
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۳۰۲۶۰
گزارشگر : محمد قدس
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

اتحاد و همبستگی نیاز مبرم مسلمانان جهان است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اتحاد و همبستگی نیاز مبرم مسلمانان جهان است، گفت: مهمترین خواسته و آرزوی پیامبراکرم(ص) اتحاد و همدل شدن امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، گفت: مهمترین خواسته و آرزوی پیامبراکرم(ص) اتحاد و همدل شدن امت اسلامی است.

وی افزود: اتحاد و همبستگی نیاز مبرم مسلمانان جهان است که این اتحاد در سایه همرنگی و برادری میسر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم از مومنان می‌خواهد که خود را شبیه پیامبراکرم(ص) کنند و اخلاق و منش ایشان را بهترین الگو و اسوه برای بشریت معرفی می‌کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تبعیت از پیامبراکرم(ص) را نشانه محبت خداوند دانست و اظهار داشت: تبعیت بین تابع و متبوع سنخیت ایجاد می‌کند و زمینه شبیه شدن را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: انسان اگر شبیه پیامبر(ص) شود محبوب الله می‌شود زیرا حضرت رسول(ص) محبوب خداوند است. خداوند در بین همه مخلوقات، پیامبراکرم(ص) را پسندیده و انتخاب کرده است بنابراین انسان به هر مقدار شبیه ایشان شود سهم فوق العاده‌ای از محبت الهی را می‌تواند کسب کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: هر کسی از شما که حسن خلقش بیشتر باشد به من شبیه‌تر است؛ بنابراین معیار شباهت به حضرت حسن خلق است، حضرت با حسن خلق عرب جاهلی را متحول ساختند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد حسن خلق را تلفیقی از آراستگی، مهربانی و کرامت بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: وجود تو سرچشمه رحمت برای کرانه‌های هستی است؛ همه عالم هستی از محبت پیامبراکرم(ص) بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه الگو برداری از شخصیت حضرت مایه بزرگی و کرامت انسان می‌شود، خاطر نشان کرد: وجود پیامبر(ص) منبع کرامت است کسانی که در دایره وجودی ایشان قرار می‌گیرند احساس عزت و بزرگی می‌کنند.

https://www.masjed.ir/u/3qV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن