پنج شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۲۶۴
گزارشگر : محسن عزیزی

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به تصمیم ترامپ درباره قدس

اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بلافاصله با واکنش‌های برخی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تصمیم آمریکا را رد می‌کنیم. قدس پایتخت فلسطین است. قدس یک شهر عربی است و این تغییر نخواهد کرد.

 

ترکیه: دولت آمریکا را به بررسی مجدد این تصمیم اشتباه فرا می‌خوانیم

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: دولت آمریکا را به بررسی مجدد این تصمیم اشتباه (در رابطه با قدس) و اجتناب از اقدامات غیرمسئولانه فرا می‌خوانیم.

به گزارش العالم، قرار است فردا پنجشنبه اعتصاب عمومی در همه شهرهای فلسطین در اعتراض به اقدام امشب ترامپ برگزار شود.

موضع ایران و مصر

وزارت خارجه مصر نیز تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به بیت‌المقدس اشغالی و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

واکنش فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به اظهارات امشب ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم یکجانبه ترامپ باعث پشیمانی می‌شود و فرانسه از او حمایت نمی‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را تأسف‌بار خواند.

سوریه و حزب‌الله لبنان

دفتر ریاست جمهور سوریه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس، با انتشار بیانیه‌ای در صفحه تلگرام خود اعلام کرد: شهر قدس پایتخت کشور مستقل و آینده فلسطین خواهد بود.

دفتر بشار اسد افزود: هیچ کشور و یا رئیس جمهوری نمی تواند سرنوشت و آینده شهر قدس را رقم بزند، بلکه تاریخ و عزم و اراده وفاداران به آرمان فلسطین سرنوشت این شهر را تعیین خواهند کرد.

همچنین، قرار است سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، فردا(۱۶ آذرماه) در مورد تصمیم آمریکا در بیت‌المقدس سخنرانی کند.

ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها

این در حالی است که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیست ضمن استقبال از این تصمیم ترامپ، آن را شجاعانه خواند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با ابراز نارضایتی از اقدام ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، اعلام کرد که این اقدام در روند صلح خاورمیانه تأثیرگذار است.

https://www.masjed.ir/u/3kR

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن