دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۲۰:۰۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۰۲۹۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی
سید حسن نصراله :

تصمیم ترامپ آغازی بر پایان اسرائیل است.

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدام اخیر آمریکا درباره قدس، تأکید کرد: محور مقاومت پس از پیروزی های منطقه‌ای، بر مسئله قدس و فلسطین به عنوان اولویت تمرکز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز دوشنبه پس از پایان تظاهرات به مناسبت حمایت از قدس در ضاحیه واقع در جنوب بیروت، طی یک سخنرانی اقدام ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد: رویای بازگشت به فلسطین انشاءالله به زودی برای فلسطینیان محقق خواهد شد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ترامپ در تصمیمش درباره قدس تنها مانده است و به جز رژیم اشغالگر کسی را به همراه ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه همبستگی با فلسطینی‌ها از واجب‌ترین واجبات است، گفت: تظاهرات در مرحله فعلی بسیار مهم و ضروری است و نباید کسی آن را بی‌اهمیت تصور کند  و یا دستکم بگیرد.

وی افزود: تظاهرات برای مقابله با دشمن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نوعی حمایت و پشتیبانی از مبارزان در میدان‌ها به شمار می‌آید.

سید حسن نصرالله با اشاره به این نکته که هیأت بحرینی که به رژیم اشغالگر سفر کرد نماینده مردم بحرین و علمای آن نیست بلکه نماینده دولت است، تاکید کرد: مردم بحرین با برگزاری تظاهرات و آمدن به خیابان‌ها، با قدس ابراز همبستگی کردند، اما نیروهای دولتی بحرین به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این از جمله فضاحت‌های رژیمی است که مردمش را سرکوب و آن‌ها را از تظاهرات برای فلسطین منع می‌کند، اما همزمان هیأتی را برای سازشکاری با دشمن اعزام می‌کند.

وی گفت: دو ملت فلسطین و یمن زیر آتش دشمن برای مقابله با تصمیم آمریکا درباره قدس به خیابان‌ها آمدند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: از فواید تصمیم آمریکا آن است که بدذات را از نیک نه فقط در بحرین بلکه در سرتاسر جهان جدا می سازد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما در لبنان به اجماع ملی خود درخصوص قدس و فلسطین و موضعمان درقبال تصمیم ترامپ  افتخار می‌کنیم.

وی افزود: بار دیگر با فلسطینی ها تجدید پیمان می کنیم مبنی بر آنکه در کنار فلسطین و ملت آن و در کنار قدس و مردم آن و مقدسات باقی می مانیم.

سید حسن نصرالله یادآور شد: امروز شاهد انتفاضه واقعی هستیم که در آن مسلمانان و مسیحیان از مقدساتشان دفاع می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف واقعی آمریکا تخریب جوامع ما و حذف مساله فلسطین است اما آرزوهایش برباد خواهد رفت.

وی اظهارداشت: تمام امت باید با طرح خطرناک آمریکا مقابله کنند و مسئولیت به دوش همگان است و نه فقط فلسطینی ها.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: پس ازتصمیم ترامپ حجت بر تمام کسانی که به امریکا امید بسته بودند، تمام شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: فلسطینی ها باید تأکید کنند که قدس پایتخت همیشگی فلسطین است.

وی با بیان اینکه آمریکا حامی صلح درمنطقه نیست بلکه حامی تروریسم و ویرانی و گروه‌های تکفیری در منطقه است، گفت: ما قبلا گفته بودیم که هدف آمریکا از حمایت از داعش این است که می خواهد اذهان و افکار عمومی را از قضیه فلسطین دور کند.

سید حسن نصرالله با اشاره به این نکته که باید در پاسخ به تصمیم ترامپ، تمام تلاش‌ها بر منزوی کردن مجدد رژیم صهیونیستی متمرکز شود، تصریح کرد: باید به منظور قطع روابط با صهیونیست‌ها و متوقف کردن تمام اشکال عادی سازی روابط، حکومت‌ها اقدام کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی باید تا منصرف شدن آمریکا از تصمیمش، روند صلح را متوقف کنند.

وی گفت: محور مقاومت و کشورهای آن امروز با پیروزی و سربلندی و با قدرت تمام از محنت سال‌های گذشته بیرون می‌آیند، محور مقاومت بازخواهد گشت تا تمام وقت خود را به قدس و فلسطین و مقاومت اسلامی اختصاص دهد.

سید حسن نصرالله مهمترین پاسخ به تصمیم خصمانه ترامپ اعلام انتفاضه سوم فلسطین در تمام خاک فلسطین دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از تمام گروه‌های مقاومت درمنطقه می خواهم تا با یکدیگر دیدار کنند و با هم در ارتباط باشند تا راهبردی مشخص برای مقابله‌ای گسترده طراحی کنند.

وی با بیان این نکته که بیایید تصمیم احمقانه آمریکا را به آغازی برای پایان همیشگی رژیم اشغالگر تبدیل کنیم، تأکید کرد: قدس پایتخت همیشگی فلسطین است و از آن صرف نظر نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تصمیم ترامپ انشاءالله آغازی برای پایان اسرائیل خواهد بود، گفت: ما در لبنان همواره درکنار فلسطین بودیم و خواهیم بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: محور مقاومت پس از پیروزی‌های منطقه، بر مساله قدس و فلسطین به عنوان اولویت تمرکز خواهد کرد از همین رو از تمام گروه‌های مقاومت می‌خواهیم تا یک استراتژی واحد برای مقابله با رژیم اشغالگر وضع کنند.

https://www.masjed.ir/u/3jk

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: