سه شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۴۶۸
گزارشگر : ایده ایده
در گفتگو با حجت الاسلام صادقی مطرح شد:

بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مساجد ناحیه شهید دستغیب

مدیر ناحیه شهید دستغیب با بیان اینکه تعداد مساجد برگزار کننده نماز جماعت صبح در ناحیه شهید دستغیب رو به افزایش است گفت: هم اکنون 40 مسجد این ناحیه نماز صبح دارند که امسال 8 مسجد به این تعداد اضافه شده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مرکز رسیدگی به امور مساجد که  پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، بر آن شدیم تا میزان تحقق این اهداف را از مدیران نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد جویا شویم.

آنچه در ادمه می‌آید گفتگوی پایگاه تخصصی مسجد با حجت‌الاسلام صادقی مدیر ناحیه شهید دستغیب است که به تعداد مساجد فعال، چالش‌های ناحیه، تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح و میزان استفاده از سامانه «سجم» مرکز رسیدگی به امور مساجد پرداخته است.

حجت الاسلام صادقی در خصوص روند ثبت اطلاعات خدام، امنا و ائمه جماعات در سامانه سجم مرکز رسیدگی به امور مساجد به خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت:  ثبت اطلاعات 50 درصد از ائمه جماعات این ناحیه در سامانه سجم تکمیل شده است. الباقی ائمه جماعات نیز به علت نقص در مدرک حوزوی و جابجایی، در انتظار بارگذاری مدرک و گواهی هستند ولی اصل مدارکی که در اختیار بوده تا کنون بارگذاری شده‌اند .

مدیر ناحیه شهید دستغیب در رابطه با تعداد مساجد برگزار کننده نماز جماعت صبح و مقایسه این تعداد با سال قبل گفت: حدود 40 مسجد ناحیه شهید دستغیب نماز صبح برگزار می‌کنند که امسال 8 مسجد به آمار سال قبل اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی تلاوت یکی از مهمترین اقدامات مساجد است گفت: تعداد مساجد برگزار کننده نهضت قرآنی  در این ناحیه رو به افزایش است که این تعداد در سال جاری به 28 مسجد مجری نهضت قرآنی رسیده است.

حجت الاسلام صادقی در خصوص وضعیت و روند برنامه‌های آموزشی ارائه شده از سوی معانت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت:  تمام دوره های الزامی معاونت جذب و آموزش، از قبیل امنیت، آتش نشانی و سایر برنامه‌ها برای خدام برگزار شده است. جلسات آموزش امناء که در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود با دعوت مرکز از  این عزیزان تا کنون برگزار شده و اکثر امناء این ناحیه در این جلسات آموزشی شرکت می‌کنند.

وی افزود: دوره های آموزشی ائمه جماعات، طرح هادیان و آموزش‌های دیگر طبق تقویم ارسالی از معاونت جذب و آموزش در موعد مقرر انجام شده است.

مدیر ناحیه شهید دستغیب مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص اقدامات مهم در دهه تکریم و تعداد مساجد برگزار کننده مراسم گفت: بیش از ده مسجد محوری در این ناحیه برنامه تبلیغی با حضور مسئولین داشتند. الباقی مساجد در  دهه تکریم به نظافت عمومی مساجد توسط نمازگزاران پرداختند. شستشوی محراب، فرشها و محیط بیرونی از اقدامات این مساجد در این دهه بود.

وی در خصوص وضعیت عمرانی مساجد، تعداد مساجد در حال ساخت، در حال تعمیر و تعداد زمین وقف شده برای مسجد گفت: به دلیل ضعف مالی در شهرستان های این ناحیه شرایط مساجد مساعد نیست.

حجت الاسلام صادقی مدیر ناحیه شهید دستغیب بزرگترین چالش مساجد ناحیه را توان مالی ضعیف مردم و مساجد این ناحیه برشمرد و مشکل اسکان امام جماعت و در برخی مساجد اداره طایفه ای و قومی بودن را از مشکلات و مسائل پیش روی این ناحیه دانست.

https://www.masjed.ir/u/3LV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری