چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۰
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۳۰۶۴۵
گزارشگر : محمد قدس

گزارش کامل برگزاری مراسم تودیع و تکریم رؤسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صبح امروز با حضور مسئولان کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آئین معارفه و تکریم حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رؤسای جدید و قدیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه امروز (چهارشنبه 20دی ) در مجتمع آدینه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی عضو جامعه روحانیت مبارز، کامران دانشجو وزیر اسبق علوم و ائمه جماعات سراسر کشور حضور داشتند.

مقام معظم رهبری در 16 دی‌ماه در حکمی، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری را به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، تعیین و از زحمات 17 ساله حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی تقدیر کردند.

 

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی: باید مراقب نفوذ دشمن باشیم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا در 40 سال گذشته با تحریک اطرافیان، راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و به‌طور عریان با این نظام مقدس دشمنی دارد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: ائمه جمعه همواره در صف اهداف دشمن بوده‌اند و هستند و برای ائمه جمعه چه افتخاری بیش از اینکه شخصیت‌های بزرگی نظیر آیت‌الله دستغیب، شهید مدنی و شهید صدوقی جزء آن‌ها بوده‌اند.


وی افزود: آمریکا در چهل سال گذشته با تحریک اطرافیان، به راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و به‌طور عریان با این نظام مقدس دشمنی دارد.

گلپایگانی ادامه داد: باید مراقب نفوذ دشمن بود چون از هر طرف بتوانند نفوذ می‌کنند هرچند آمریکایی‌ها سرشان امروز به سنگ خورده است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: این‌ها در فتنه اخیر پیروزی را برای خود مسلم می‌دانستند و این کشورهای احمقی که به این‌ها کمک می‌کردند، برای خود برنامه‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه، افسران بلندپایه خط اول مقابله با آشوبگران و منافقین هستند. این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی آب در لانه موش ریخته است و بیداری اسلامی در کشورهای مظلوم در حال رشد است.


گلپایگانی تأکید کرد: اکثر کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، مشکل اقتصادی داشتند اما در این میان اقلیتی سوار بر موج شد که بنابر فرمایش رهبری حسابشان از مردم جداست.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به «شعار نه غزه نه لبنان» که در اغتشاشات اخیر سر داده شد، گفت: اگر ما در سوریه و غزه نمی‌جنگیدیم، مجبور بودیم در خیابان‌های تهران بجنگیم.

گلپایگانی خطاب به امامان جمعه ادامه داد: شما به‌عنوان امامان جمعه در هر نقطه‌ای که قرار دارید، لشکر فرهنگی عظیمی هستید که می‌توانید به‌کل کشور خط بدهید و مردم را به صلاح، درستی و تقوا راهنمایی و دعوت کنید.

وی تصریح کرد: آقایان محترم! خودتان را دست‌کم نگیرید؛ آن‌قدری که دشمنان ما را اذیت می‌کند، آن‌ها به‌مراتب بیشتر از ما زجر می‌کشند و می‌گویند این انقلاب پدر ما را درآورده است.

گلپایگانی تأکید کرد: طبقه روحانیت و ائمه جمعه از قشر محروم جامعه هستند؛ دفترشان مرکز مراجعه بی‌نوایان است و هرروز با مشکلات مردم مواجه‌اند.

وی خطاب به حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار داشت: آن زمانی که این ارزش فراموش‌شده اسلام و تشیع یعنی نماز جمعه آغاز شد، چیزی نبود اما امروز به آقای حاج علی‌اکبری می‌گویم که اسب زین شده‌ای در اختیار شما قرار دارد.

گلپایگانی تصریح کرد: پیش از انقلاب وقتی در قم به نماز جمعه می‌رفتیم، تعداد مردها گاهی به 10 نفر هم نمی‌رسید و در بقیه شهرها هم اصلاً نماز جمعه برگزار نمی‌شد. محتوای خطبه‌های نماز جمعه باید کاملاً پرمحتوا باشد و باید بر معلومات کسی که به نماز جمعه آمده است اضافه کند که وظیفه در اختیار گذاشتن اطلاعات و معلومات به ائمه جمعه به عهده شورای سیاستگذاری است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شما ائمه جمعه سپاهیان امام زمان و افسران عالی‌رتبه رهبری هستید و رهبری برای تک‌تک شما دعا می‌کند و قدر خود را بدانید.

 

آیت‌الله علم الهدی: دشمن با آلوده کردن فضای مجازی به دنبال حذف رحمانیت نماز جمعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت فضای مجازی و آلودگی نابکارانه مجازی دشمن درصدد این است که رحمانیت را از نهاد نماز جمعه حذف و آن را یک‌طرفه جلوه دهد و در این راه از هیچ نفاقی پرهیز نمی‌کند.

آیت‌الله احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نکته اول اینکه مجموعه خدمات ارزشمند و خالصانه حجت‌الاسلام تقوی مورد توجهات خاصه رهبری بوده است. اینکه انسان توفیق پیدا کند درزمانی طولانی از زندگی انقلابی‌اش توجه نائب امام زمان را کسب کند توفیق بزرگی است.


وی افزود: این فعالیت‌های که خدمات کم‌نظیری در عرصه مدیریت انقلاب بوده مدیریت 900 فرمانده قرارگاه فرهنگی است. شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بهترین نکته‌های حکیمانه‌ای را در سیاست ائمه جمعه در نظر گرفته‌اند ولی آنچه مهم است، مدیریت 900 قرارگاه فرهنگی در این شرایط سیاسی و تلاطمات اجتماعی است.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: 900 امام‌جمعه در خط رهنمودهای رهبری با یک سیاست و وحدت و اطلاعات لازم را به آن‌ها رساندن توصیه‌های رهبری را موردتوجه قرار دادن یک مدیریت کم‌نظیر در عرصه‌های مختلف انقلابی بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی جریان امامت جمعه گفت: روزی ائمه جمعه نه دفتر و مصلی و نه وسیله و امکاناتی داشتند ولی امروز در دورترین نقاط امکانات اولیه برای ائمه جمعه در بهترین حالت است.

وی بابیان اینکه انتخاب صفت رحمانی توسط رهبر انقلاب در حکم ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از لطافت خاصی برخوردار است گفت: نماز جمعه باید برخوردار از رحمت رحمانی باشد و برای اینکه این خط رحمانیت گستردگی در 900 فرمانده قرارگاه فرهنگی پیدا کند، زحمات زیادی کشیده شده و امیدواریم این زحمات با گستردگی بیشتری ادامه یابد.

علم الهدی ادامه داد: با توجه به وضعیت فضای مجازی و آلودگی نابکارانه مجازی دشمن درصدد این است که رحمانیت را از نهاد نماز جمعه حذف و آن را یک‌طرفه جلوه دهد و در این راه از هیچ نفاقی پرهیز نمی‌کند. به همین دلیل برخورد با این رسانه‌ها و تقابل قوی در برابر تبلیغات دشمن امری لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شکوفا کردن نماز جمعه باید در ابعاد مختلف جزو برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری و مدیریت آن باشد گفت: برگزاری نماز جمعه به دست امام‌جمعه است ولی تأثیرگذاری آن بر عهده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مدیریت آن است.

 

حجت‌الاسلام تقوی: رهبری از دولتی شدن امام جمعه پرهیز داشتند

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بابیان اینکه ما بر اساس سیاست‌هایی نماز جمعه را اداره کردیم و رهبری در موارد متعددی بر مردمی بودن و ماندن نماز جمعه و امام‌جمعه تأکید داشتند، گفت: رهبری از دولتی شدن امام‌جمعه پرهیز داشتند.

به گزارش فارس, حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم معارفه رئیس جدید این شورا که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: کارهایی که در این سال‌ها انجام شد، کار یک فرد نیست و من حق ندارم کار جمعی را به نام خود بزنم و پیشنهاد‌هایی که به شورای می‌بردم حضرات بزرگوار با بزرگواری خود من را کمک کردند.

وی افزود: از آقایان رسولی محلاتی, قاضی عسگر, حاج علی‌اکبری, جعفری گیلانی تشکر کرده و برای چند بزرگواری که به رحمت ایزدی پیوستند طلب رحمت می‌کنم.

تقوی بابیان اینکه آن روز که تحویل گرفتیم نزدیک به 400 امام‌جمعه داشتیم اظهار داشت: الآن 900 امام‌جمعه داریم. بزرگ‌ترین استانی که به لحاظ تعداد امام‌جمعه داریم استان اصفهان با 90 امام‌جمعه و کمترین شهر قم هست که در 8 شهر نماز اقامه می‌شود.

وی بابیان اینکه سعی کردیم ائمه جمعه جوانی را انتخاب کنیم, تصریح کرد: نگاه مردم می‌گوید بهترین سن برای امام‌جمعه 38 تا 55 سال است ولی درعین‌حال امام‌جمعه‌ای داریم که 91 سال دارد ولی بین مردم محبوبیت و نفوذ بالایی را دارا است.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به جلسه خود با رهبری خاطرنشان کرد: دو هفته پیش که در خدمت رهبری گزارش دادم و در آنجا گفتم نماز جمعه جریان اصیل دینی و سیاسی و یک لشگر فرهنگی در خدمت آرمان‌های نظام و رهبری است و هیچ ارگانی نمی‌تواند به ذیل نهاد نماز جمعه باشد.

تقوی ادامه داد: مخالفت‌ها با نماز جمعه دلیلی بر تاثیرگذاری آن است و دیدیم که در حوادث به دفاتر و مصلی‌ها حمله کردند و  به بیش از 15 دفتر امام جمله حمله کردند چون ائمه جمعه چون کوه ایستاده‌اند و مردم انقلابی را در صفوف فشرده برابر توطئه قرار می‌دهند.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: افتخار ما این است که آمریکا و اسراییل مخالف نماز جمعه است و این بهترین دلیل درستی راه ما است.

تقوی بابیان اینکه ما بر اساس سیاست‌هایی نماز جمعه را اداره کردیم و رهبری در موارد متعددی بر مردمی بودن و ماندن نماز جمعه و امام‌جمعه تأکید داشتند اظهار داشت: رهبری از دولتی شدن امام‌جمعه پرهیز داشتند.

وی افزود: ائمه جمعه حقوق ندارند و فقط شهریه‌ای که به حوزه‌ها می‌دهد به ائمه جمعه هم می‌دهد و با آن زندگی خود را اداره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما این بوده با کمترین نیروی کارمند بیشترین کار را انجام دهیم و امروز هم مثل روز آمدنم به شورا 42 نفر در ستاد مشغول هستند، گفت:  همه نیروها قبل از من بودند و هیچ‌یک از فرزندان و دامادها و بستگان را به کار نگرفته و سعی کردم از همین کارمندان استفاده کنم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هیچ‌گاه دوست بازی, فامیل بازی و جناح‌بازی در کار نبوده است. البته ممکن است به برخی جناح‌ها نزدیک باشیم چون به ولایت نزدیک‌ترند.

تقوی بابیان اینکه من عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستم و بودم اظهار داشت: هرگز تصمیمات جامعه روحانیت وارد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نکرده و به دنبال رهبری حرکت کردیم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه  فتنه خط قرمز ما بوده و هست و ما با فتنه مخالف هستیم تصریح کرد: اینکه با فتنه مخالف بودم به معنای جناحی بودن نیست و ما خط ولایت را پیگیری کردیم.

وی با بین اینکه من طرفدار حسابرسی از روز اول بودم، اظهار داشت: هرسال یک گروه حسابرسی تمام اسناد ما را بررسی می‌کرد و اگر جایی مشکلی بود به ما تذکر دادند کما اینکه تمام دستگاه‌های زیر نظر رهبری دقیقاً حسابرسی می‌شوند.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به بیانات دیروز رهبر انقلاب گفت: ما هم به تبعیت از رهبری از همه دولت‌ها حمایت کردیم ولی نقد هم داشتیم.

وی تأکید کرد: تریبون‌های ما برای مسئولین خدمتگزار آماده بوده تا به مردم گزارش دهند. الآن هم دولت را دولت نظام می‌دانیم هرچند برخی مدیران تحمل موعظه و نقد ندارند.

 

آیت الله جزایری: امام جمعه باید در خدمت مردم باشد

آیت الله موسوی جزایری نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان هم که در مراسم تودیع و معارفه روسای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، سخن میگفت، با اشاره به جایگاه مهم نهاد نماز جمعه، تصریح کرد: ائمه جمعه باید سرباز نظام و در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام علی اکبری فردی کارآمد برای شورای سیاست گذاری است، درباره حجت الاسلام تقوی گفت: آقای تقوی ضمن قاطعیت در اصول، در نقد پذیری و انعطاف در مقابل حق فردی شایسته هستند و ایشان همواره حرف حق را با تواضع میپذیرفت.

آیت الله جزایری با اشاره به وضعیت خوزستان افزود: آقای تقوی به محض اینکه مشکلی را در خوزستان میدید، فورا به رفع مشکل اقدام می‌کرد

وی گفت: من از نزدیک شاهد روحیات آقای تقوی بوده‌ام، ایشان با برنامه‌ریزی، نظم و نظارت دقیق توانست شورای سیاست گذاری را به خوبی مدیریت کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری: فعالیت ­۹۰۰ امام جمعه در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: هم اکنون شهر‌های دیگری در سطح کشور متقاضی امام جمعه هستند که هنوز فرصت نشده است که امام جمعه برای آن‌ها تعیین شود.


وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با داشتن امام جمعه در ۹۰ شهر بیشترین ائمه جماعات را در کشور دارد، گفت: استان قم نیز با ۸ شهر کمترین امام جمعه را به علت مساحت کم جغرافیایی دارد.

وی با تاکید براینکه میانگین سنی ائمه جمعه ۴۹ سال است افزود: بهترین سن ائمه جمعه ۳۸ تا ۵۲ سال است که شورجوانی و حس کهنسالی را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: البته امروز امام جمعه با ۹۰ سال سن داریم که بسیار محبوب مردم و صاحب نفوذ نیز است.

 

معارفه  24
معارفه  23
معارفه  22
معارفه  21
معارفه  20
معارفه  19
معارفه  18
معارفه  17
معارفه  16
معارفه  15
معارفه  14
معارفه  13
معارفه  12
معارفه  11
معارفه  10
معارفه  9
معارفه  8
معارفه  7
معارفه  6
معارفه  5
معارفه  4
معارفه  3
معارفه  2
معارفه  1  

https://www.masjed.ir/u/43k

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری