شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۶۷۵
گزارشگر : ایده ایده
در گفتگو با حجت‌الاسلام صداقت؛

جزئیات کاروان «هرمسجد یک جهیزیه» اعلام شد

سرپرست معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از اعزام کاروان جهیزیه طرح «هر مسجد یک جهیزیه» به سمت مساجدِ مجری این طرح خبر داد و گفت: قریب به 120 جهیزیه دوشنبه به سمت خانه نوعروسان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از آماده شدن قریب به 120 جهیزیه تحت چارچوب طرح «هرمسجد یک جهیزیه» خبر داد.

وی افزود: در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و با آرزوی سعادت همه جوانان ایرانی قریب به 120 جهیزیه آماده شده است که دوشنبه 25 دیماه از مجتمع فدک راهی مساجد میشوند. این مساجد در چارچوب طرح «هرمسجد یک جهیزیه» اقدام به تامین جهیزیه کرده اند و وظیفه رساندن آن را به دست خانواده نوعروسان، برعهده دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: در همین راستا همایشی با حضور مسئولان کمیته امداد، موسسه قرض‌الحسنه حضرت رقیه(س)، مدیران نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات پس از اعزام کاروان در سالن کنفرانس مجتمع فدک برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صداقت افزود: بعد از این همایش، یک کنفرانس خبری برگزار می‌شود تا رسانه‌ها بتوانند جزئیات و اهداف این طرح را از زبان مسئولین نهادهای برگزار کننده طرح منتشر کنند.

وی در خصوص تاریخچه طرح «هرمسجد یک جهیزیه» گفت: طرح «هرمسجد یک جهیزیه» صبح روز بیست و چهارم خرداد و همزمان با ایام ضربت خوردن حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، با حضور روسای کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز رسیدگی به امور مساجد با امضای تفاهم نامه بین‌ این دو نهاد در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) رسماً آغاز شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه گفت: تا کنون بسیاری از مساجد تهران از طرح «یک مسجد یک جهیزیه» استقبال کرده‌اند. حتی برخی مساجد نیز بیش از یک جهیزیه را برای اعزام آماده کرده‌اند.

وی افزود: در این طرح، هر مسجد حداقل سه میلیون تومان از مبلغ یک جهیزیه، کمیته امداد یک میلیون و موسسه خیریه حضرت رقیه(س) نیز سه میلیون تومان را تقبل کردند. ارزش واقعی این جهیزیه که با حمایت تولیدکنندگان داخلی تهیه شده بیشتر از هفت میلیون تومان است. هرچند تهیه چنین جهیزیهای در بازار ممکن است بین ده تا پانزده میلیون تومان تمام شود.

حجت الاسلام صداقت در ادامه گفت: اولویت تهیه جهیزیه، اهالی محلی هستند که مسجد درآن واقع شده است. به نحوی که این محرومین یا توسط مسجد و یا کمیته امداد شناسایی می‌شوند و یا به یکدیگر برای شناسایی بهتر معرفی می‌شوند. البته کمیته امداد مسئولیت تحقیق درمورد آنها را برعهده گرفته است.

وی در پایان گفت: اعزام کاروان با همکاری و مساعدت کمیته امداد امام خمینی(ع) و موسسه خیریه آوای باران امید (حضرت رقیه(س))صورت میگیرد.

 یادآور می‌شود؛ همایش و کنفرانس خبری اعزام کاروان طرح «هر مسجد یک جهیزیه»، دوشنبه 25 دی ساعت  14:30 در سالن کنفرانس مجتمع فدک واقع در خیابان شهید لشگری، آزادگان جنوب، شهرک استقلال بعد از بانک انصار، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است کاروان جهیزیه بعد از کنفرانس خبری و با حضور رسانه ها به سمت مساجد حرکت می‌کنند.

  

جزئیات کاروان «هرمسجد یک جهیزیه» اعلام شد
جزئیات کاروان «هرمسجد یک جهیزیه» اعلام شدجزئیات کاروان «هرمسجد یک جهیزیه» اعلام شد

https://www.masjed.ir/u/46f

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: