شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۷۲۳
گزارشگر : محسن عزیزی

«جنبش پاکیزه سازی مساجد» توسط دانشجویان مسلمان چینی ایجاد شد

جنبش «پاکیزه سازی مساجد» توسط دانشجویان دانشگاه بوهی چین به منظور تشویق برادران و خواهران مسلمان برای پذیرش مسئولیت در قبال پاکیزه سازی مساجد به صورت تمام وقت ایجاد شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، یک سازمان عام المنفعه اسلامی در دانشگاه بوهی در چین جنبش«پاکیزه سازی مساجد» مختلف  را راه اندازی کرده است.

این جنبش پاکیزه سازی که در دانشگاه بوهی در شهر جینجو، یک شهر مرکزی در استان لیائونینگ جمهوری خلق چین واقع شده، شبکه ای راه اندازی کرده که حفظ آن تبلیغ برای ایجاد محیط پاکیزه در مساجد است.

به گفته حیات عیسی رئوف بنیانگذار این شبکه و فارغ التحصیل رشته گردشگری و مدیریت از دانشگاه بوهی، هدف اصلی این پروژه تشویق برادران و خواهران مسلمان برای پذیرش مسئولیت در قبال پاکیزه سازی مساجد به صورت تمام وقت می باشد.

رئوفی در ادامه گفت: جنبش پاکیزه سازی مساجد از 26 می سال گذشته میلادی دقیقا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده و بین بخش های مختلف کشور ادامه داشته است.

رئوفی افزود: ما با پاک و پاکیزه بودن یک قدم به خداوند نزدیک می شویم. مسلمانان باید بدانند در سال جدید میلادی نمی توانند در مساجد کثیف باقی مانده و در عین حال خداوند را دعا کرده و از او طلب داشته باشند. ما برای حفظ رابطه با خداوند بایستی در فضای پاکی قرار داشته باشیم.

این سازمان اسلامی هر دو هفته یک بار اقدام به تمیزکردن برخی مساجد کرده و همچنین مواد پاک کننده را به بعضی مساجد اهداء کرده تا محیط پاکیزه در این مساجد را تضمین سازد.

https://www.masjed.ir/u/4bE

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: