شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۷۳۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت صاحب الزمان(ع):

حضور بیشتر در مسجد در نتیجه «طرح پیوند مسجد و مدرسه»

حجت الاسلام ماجدی گفت: اجرای این طرح در جذب دانش‌آموزان به امام جماعت، به عنوان یک عالم روحانی و حضور دانش‌آموزان در مسجد تأثیر بسیاری داشته است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام ماجدی امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان(ع) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به طرح پیوند مسجد و مدرسه گفت: بنده خودم به همراه دوستان طلبه اعم از خواهر و برادران فرهنگی در مدارس مختلف اطراف مسجد حضور پیدا می‌کنیم و در سرِ کلاس و در سرِ صف اجرای برنامه داریم و مسابقات گوناگونی مانند کتابخوانی، نقاشی و... با محوریت مسجد و مناسبت‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم.

 

وی اظهار داشت: بعد از جذب بچه‌ها به مسجد، کلاس‌های مختلف ورزشی، قرآنی، آموزش نظامی و برنامه هیأت برایشان برگزار می‌کنیم. همچنین در سطح مدارس، جلسات نماز و زیارت عاشورا هم داریم.

  

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (ع) در خصوص تأثیر اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و  جذب آنها به مسجد، عنوان کرد: اجرای این طرح در جذب دانش‌آموزان به امام جماعت، به یک عالم روحانی و حضور دانش‌آموزان در مسجد تأثیر بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد: ما در برنامه روزانه خودمان حدود یکصد دانش آموز را به مسجد جذب کرده‌ایم و آنها از جمله افرادی بودند که در برنامه‌های مختلف کلاس‌های تابستانی مسجد شرکت می‌کردند. در بخش خواهران نیز تعداد قابل توجهی از دانش آموزان دختر جذب مسجد شده اند و اگر بخواهیم مجموعه درنظر بگیریم حدود ۲۰۰ دانش آموز به مسجد جذب شده اند

 

حجت‌الاسلام ماجدی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان رونقی در فعالیت‌های مسجد هم داشته است، گفت: بله حتماً همینطور است، خوشبختانه دانش‌آموزان در فعالیت‌های مختلف مشجد حضور دارند، مسئولیت گرفتند به عنوان سرگروه، کارهای صالحین را انجام دادند، حتی اجرای برنامه هیات، برنامه‌های ورزشی، استخر و اردو توسط نوجوانان انجام شد.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: امام جماعت وجه مشترکی که در ارتباط که با دانش‌آموز پیدا می‌کند با آنها همراه می‌شود و با آنها بازی و ورزش انجام می‌دهد، سر کلاس آنها حضور پیدا می‌کند، مسابقه برگزار می‌کند، با آنها می‌خندد و همراه می‌شود.

 

وی ابراز داشت: وقتی دانش‌آموز ببیند که از سوی امام جماعت مورد لطف قرار می‌گیرد و به او محبت می‌شود، حضور بیشتری در مسجد محل خواهد داشت و همین مسئله باعث ایجاد رفاقت و صمیمیت بین دانش‌آموزان و امام جماعت می‌شود و از آنجا که  ما هم در مسجد به آنها مسئولیت می‌دهیم و در جذب دانش‌آموزان بسیار موثر است.

 

حجت‌الاسلام ماجدی خاطرنشان کرد: بسترسازی مناسب برای ارتباطِ ائمه جماعات برای حضور در مدارس بهترین لطفی است که آموزش و پرورش می‌تواند انجام بدهد، اینکه اجازه بدهند امام جماعت در مدارس حضور پیدا کند و به کلاسها برود و حتی اجازه بدهند از فضای مدرسه برای کارهای تبلیغی و فرهنگی استفاده کند.

 

وی یادآور شد: لازم است دستورالعملی ابلاغ شود تحت این عنوان که خود معلمین و فرهنگیانِ مدرسه در مساجد حضور پیدا کنند و همراهی اولیای مدرسه نیز در مسجد باشد، به نظرم بهترین همراهی و همکاری است که آموزش و پرورش می‌تواند در راستای اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در خصوص اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه، مهمترین خواسته‌اش عنوان کرد: بارها و بارها در این زمینه جلسه تشکیل شده و با مدیران مدرسه صحبت شده است، یک شبکه ارتباطی و تشکیلاتی با محوریت مسجد و با همراهی و همکاری مدارس ایجاد شود که ما بتوانیم در 10 زمینۀ فرهنگی و خیریه دانش‌آموزان خودمان را حمایت و پشتیبانی کنیم، اعم از مسائل خیریه، مشاوره، بحث آموزش قرآن، بحث کلاسهای ورزشی و هنری و... اینها نیازمند این است که مسجد و مدرسه دائماً با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

https://www.masjed.ir/u/4bW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: