یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۷۵۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام حسین(ع):

لازمه اجرای پیوند مسجد و مدرسه، همراهی والدین است

حجت الاسلام فرمانی گفت: لازمه اجرای پیوند مسجد و مدرسه همراهی والدین است. متاسفانه به دلیل اینکه والدین در امور اعتقادی با بچه‌ها هماهنگ نیستند دانش‌آموزان دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام رضا فرمانی امام جماعت مسجد امام حسین(ع) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، در خصوص فعالیت‌های این مسجد در راستای تحقق اهداف «پیوند مسجد و مدرسه» گفت: با اجرایی شدن طرح «پیوند مسجد و مدرسه»، فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار دادیم. از آن جمله می‌توان به مواردی همچون؛ برپایی نماز جماعت در مدارس راهنمایی، سخنرانی برای دانش‌آموزان در بین دو نماز و حضور بر سر کلاس‌های آنها و بیان مسائل سیاسی و اجتماعی و اعتقادی و قرائت یک آیه و حدیث از ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مسجد امام حسین(ع) هفته‌ای یک مرتبه مسابقه‌ای برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود گفت: در این مسابقه طرح سؤال از ما و پاسخ به سؤالات توسط دانش‌آموزان است. همچنین هنگامی که بنده به عنوان مربی پرورشی در ساعات آموزشی در کلاس‌های دانش‌آموزان حضور دارم معمولاً در ابتدا یکسری مطالبی را می‌گویم و بقیه کلاس در اختیار بچه‌هاست که آنها می‌توانند در این جلسات، سؤالات گوناگون خود را بپرسند.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) درباره میزان تأثیرگذاری «پیوند مسجد و مدرسه» در جذب و حفظ دانش‌آموزان به مسجد، ابراز داشت: متاسفانه به دلیل اینکه والدین در امور اعتقادی با بچه‌ها هماهنگ نیستند دانش‌آموزان دچار مشکل می‌شوند؛ یعنی حضور بچه‌ها در نماز جماعت مدرسه، پرشور است اما همین دانش‌آموزان کمتر به مسجد می‌آیند چرا چون والدین آنها اهل مسجد نیستند و این مسئله واقعا بی‌تأثیر نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور دانش‌آموزان باعث رونق در فعالیت‌های مسجد شده است، تصریح کرد: بخشی از این موضوع به موقعیت جغرافیایی مسجد بستگی دارد؛ از آنجا که مسجد ما در روستای پیشوای شهرستان ورامین قرار دارد شاید مردم به لحاظ فرهنگی، در سطح پایین‌تری باشند و البته مشکل اینجاست که با ورودی بچه‌ها به مسجد و بعضی از برنامه‌ها مخالفت می‌کنند ولی با این حال، مشارکت دانش‌آموزان خوب است.


حجت‌الاسلام فرمانی با بیان اینکه حقیقتاً حضور دانش‌آموزان، تحرکی در فعالیت‌ها و برنامه‌های مسجد ایجاد کرده است، گفت: الحمدلله بچه‌ها حضور فعالی در برنامه‌های مسجد دارند و ما نیز از این حضور آنها استقبال می‌کنیم؛ از همان سال اول، اعلام کردیم تمام کارهای مسجد دست جوانان و نوجوانان باشد از این رو کسانی که از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند هستند مدیریت امور را در دست گرفته‌اند. برگزاری دعای ندبه در صبح‌های جمعه و شرکت در نماز جمعه از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزان است.

وی درباره انتظارات ائمه جماعات از آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که مدیران و مربیان پرورشی مدارس با امام جماعت مسجد و برنامه‌ها مسجد هماهنگ باشند یعنی امام جماعت به تنهایی نمی‌تواند میان مسجد و مدرسه پیوند برقرار کند، علاوه بر اولیای دانش‌آموزان، معلمان و مدیر مدرسه، باید زمانی را به برپایی نماز جماعت در مدرسه وقت بگذارند.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گفت: مشکلی که ما در مدارس این روستا با آن مواجه هستیم این است که بعضی از مدارس برای نماز جماعت وقت نمی‌دهند و  می‌گویند وقت کلاس‌ها گرفته می‌شود، وزارت آموزش و پرورش باید به این افراد تذکر دهد. مساله دیگر این است وقتی که ما نماز جماعت در مدرسه برگزار می‌کنیم معلم همراه دانش‌آموزان نیست و متأسفانه معلمان در دفتر مدرسه می‌نشیند و منتظر می‌مانند که بچه‌ها نمازشان تمام شود و اگر شروع کلاس بعدی، 10 دقیقه هم دیر شود اعتراض می‌کنند که وقت ما گرفته شد! آموزش و پرورش باید به این دسته از مدیران مدارس تذکر دهد که با امام جماعت مسجد همکاری  کنند نه اینکه خللی وارد کنند.

https://www.masjed.ir/u/4cm

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: