یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۷۶۰
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید نواب صفوی:

امروز کسی اقامه نماز باران را بر عهده نمی‌گیرد

حجت الاسلام مجیدی گفت: در گذشته، نماز باران در مساجد اقامه می‌شد اما امروز این سنت نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، نماز باران از جمله نمازهای مستحبی است که در طلب باران و به هنگام خشکسالی و کمشدن سفرههای آبی، اقامه میشود و شیوه انجام آن نیز همانند نماز اعیاد (فطر و قربان) به جماعت و فُرادی است.

نکته‌ای که در این میان باید به آن اشاره کرد این است که در سالهای گذشته اقامه نماز باران کمرنگ شده است و همانند گذشته کمتر جماعتی برای اقامه آن برپا میشود. در همین زمینه با مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت و گویی ترتیب دادیم که متن آن در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام مهران مجیدی بر لزوم فرهنگ‌سازی پیرامون اقامه نماز باران در مساجد تاکید کرد و گفت: در گذشته این نماز توسط  عالمان ربانی و شاخص در مساجد اقامه می‌شد و مهذب‌ترین، باتقواترین و متواضع‌ترین عالمان آن را انجام می‌دادند اما امروز کسی اقامه نماز باران را بر عهده نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته یکی از علمایی که به جهت اقامه نماز باران در قم شهرت بسیاری داشت، مرحوم آیت الله سید محمد تقی خوانساری بوده است که در واقع تجلی دعا و نماز در زندگی ایشان کاملا ملموس و آشکار بوده است که بعد از اقامه نماز جماعت باران توسط ایشان رودخانه قم پر از آب می‌شد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به توصیه‌های اسلام در زمینه اقامه نماز جماعت باران اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر علما، متقی‌ترین انسان‌ها باید اقامه این نماز را بر عهده بگیرند، زیرا بحث اعتقادات مردم در این زمینه مطرح است و در اسلام هم تاکید شده است که اقامه نماز باران در زمان کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی اقامه شود.

مجیدی خاطر نشان کرد: نماز باران یا استسقاء از جمله نمازهای مستحبی است که خواندن آن در وقت کم شدن آب چاه‌ها و چشمه ها و نباریدن باران مستحب است.

https://www.masjed.ir/u/4cw

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: