یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۷۶۶
گزارشگر : محسن عزیزی

هشدار مقامات عراق نسبت به حملات مجدد علیه مساجد دیاله

اداره اوقاف استان دیاله عراق ضمن هشدار نسبت به از سرگیری حملات علیه مساجد از سوی گروه‌های ناشناس، بر ضرورت افزایش شمار نیروهای امنیتی برای حمایت از مساجد تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید؛ از سرگیری حملات علیه برخی مساجد و نمازخانه‌های استان دیاله عراق، اداره اوقاف اهل سنت این استان را بر آن داشت که درخواستی مبنی بر افزایش نیروهای امنیتی برای حمایت از مساجد دیاله ارائه دهد.

چند روز گذشته افراد مسلح ناشناس با حمله به یکی از روستاهای استان دیاله، سه تن از نمازگزاران را ربوده و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

یکی از افسران پلیس در استان دیالی در این باره گفت: برخی گروه‌های ناشناس توانستند با عبور از موانع امنیتی نزدیک مسجد روستای «کهریزه» در شهرک «قره تپه» واقع در شمال شرق استان دیاله، به این مسجد حمله کنند.

وی افزود: نیروهای امنیتی این موضوع را پیگیری کرده‎اند، اما نتوانستند اطلاعاتی در این زمینه به دست آورند که این موضوع نگرانی‌هایی دستگاه‌های مسئول را در پی داشته است.

در همین رابطه شیخ عدنان لهیبی، یکی از ائمه جماعت مساجد دیاله تصریح کرد: مسئله هدف قرار دادن مساجد و نمازگزاران یکی از خطرناک‌ترین انواع خشونت‌ها است، زیرا این مسئله همبستگی اجتماعی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان این که اداره اوقاف اهل سنت دیاله عناصری را برای حفاظت از امنیت مساجد در نظر گرفته، گفت: این طرح برای حفظ امنیت مساجد کافی نیست، زیرا عناصر حمایت از مساجد توان کافی برای مقابله با نیروهایی که این اماکن دینی را هدف قرار نمی‌دهند، ندارند.

https://www.masjed.ir/u/4cE

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن