چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۴۷
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری دوم اسفندماه:

وداع با شهداء گمنام در مساجد تهران

مراسم وداع با شهداءِ گمنام در مسجد جامع شهرک نامجو و مسجد جامع شهرک امام خمینی(ره)، آغاز زمان ثبت‌نام در مراسم اعتکاف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و کارگاه مشاوره طب سنتی در «مسجد جامع‌الرسول (ص)» از عناوین بسته خبری دوم اسفندماه هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

وداع با شهداءِ گمنام در  مساجد تهران

روز سه شنبه نیز در شهر بومهن شهرستان پردیس پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهید پرور شهرهای شرقی استان تهران از مسجد صاحب الزمان(عج) بومهن تا بوستان برکت این شهر تشییع شد و در بوستان برکت نیز به خاک سپرده شد.

همچنین، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهید پرور شهرری از در فلکه دوم دولت آباد تا مقابل مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در سمت فلکه سوم دولت آباد تشییع شد.

پیکر مطهر شهید "عبدالرضا حیدری" بعد از ۲۹ سال دوری در چهاردانگه تشییع می‌شود

بتا بر این گزارش، پیکر مطهر شهید "عبدالرضا حیدری" بعد از ۲۹ سال دوری در چهاردانگه تشییع می‌شود. مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار شهید روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک گلشهر چهاردانگه برگزار می‌شود.

مساجد بریتانیا درهای خود را روی غیرمسلمانان گشودند

۲۰۰مسجد در سراسر بریتانیا روز ۱۸ فوریه با شرکت در کمپین ملی «از مسجد من بازدید کن» میزبان غیرمسلمانان می‌شوند.

محبان حضرت زهرا از آتش جهنم دوری می‌کنند

آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه سه شنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد، در باب شناخت حضرت زهرا(س) گفت: شناخت و معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) برای هیچ کدام از ما ممکن نیست. متن کامل محبان حضرت زهرا از آتش جهنم دوری می‌کنند، را اینجا بخوانید.

آخرین نشست «فاطمه و جامعه امروز» برگزار شد
آخرین جلسه از سلسله از نشست های «فاطمه و جامعه امروز» به همت انجمن اندیشه و قلم، بنیاد اندیشه و احسان توحید و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد و در آن دکتر طوبی کرمانی و حجت الاسلام والمسلیمن سیدجواد ورعی سخنرانی کردند.

 آغاز زمان ثبت‌نام در مراسم اعتکاف حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان جهت شرکت در مراسم اعتکاف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتشر شد.

انتشار کتاب تفسیر امام خمینی (ره) در اسپانیا

این کتاب در قالب طرح «تاپ» ویژه حمایت از نشر و ترجمه آثار فارسی به زبان‌های خارجی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسط رائول گنزالس بورنز به اسپانیایی ترجمه و منتشر شده است.

این کتاب که از سوی انتشارات فاطیما در مادرید به چاپ رسیده، تفسیری است از سوره حمد که امام خمینی(ره) آن ‌را طی چند سخنرانی در سال ۱۳۵۸ ارائه کرد و به صورت کتابی با همین نام از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

ایجاد مساجد سیار برای مسابقات المپیک۲۰۲۰

مسئولان برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد مساجد سیار برای استفاده ورزشکاران و تماشاگران مسلمانی هستند که به منظور حضور در این رقابت‌ها به ژاپن می‌روند.

بنای مسجد تاریخی«میت عقبه» در آستانه ریزش

به گزارش شبکه خبری «البوابه» اهالی منطقه میت عقبه وابسته به استان جیزه از مسوولان وزارت اوقاف و آثار تاریخی مصر خواستند مسجد عقبه بن امر را بازسازی و مرمت کنند.

این مسجد در سال 1910 میلادی تاسیس شده است و قدیمی‌ترین مسجد این منطقه محسوب می‌شود.

حضرت زهرا در برابر کتمان ولایت امیرمؤمنان فریاد زدند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنرانی شب گذشته در مسجد مصری ضمن تشریح مواضع کتمان حرام و کتمان واجب، گفت: حضرت زهرا(س) در چهار موضع حق، شهادت، فضائل و علم در رابطه با ولایت امیرمومنان(ع) فریاد زدند؛ حضرت زهرا(س) حق را می دانستند و خودشان شاهد غدیر بودند و فضائل امیرمومنان(ع) را می دانستند و عالم به ولایت بودند.

ساخت مسجد ضرار توطئه منافقین بود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ بحث پیرامون فرقه‌های صوفیه از دو جهت دارای حساسیت و اهمیت ویژه‌ای است: نخست آن‌که، این فرقه‌ها در جوامع اسلامی بسیار متنوع و تأثیرگذارند و به همین دلیل، داوری یکسانی نیز نمی‌توان بر ‌آن‌ها داشت و لازم است با دقت و بدون پیش‌داوری آن‌ها را گزارش و توصیف کرد و سپس به تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداخت.

وی افزود: منافقین درگام نخست در جهاد شرکت نکردند و با نیرنگ از پیامبر تقاضا نمودند که مسجد مدینه براى بیماران و پیرمردان دور است و از این رو اقدام به ساختن مسجد «ضرار» کردند. پیامبر به جهت وضعیت جنگ تبوک با آن‌ها برخورد نکرد و على(علیه‌السلام) را به جاى خود در مدینه گماشت. پیامبر(صلى‌الله‌علیه‌وآله) پس از مراجعت طبق آیه‌ی 107 سوره‌ی توبه به تخریب مسجد ضرار فرمان داد.

کارگاه مشاوره طب سنتی در «مسجد جامع‌الرسول (ص)»

بهداد جهرمی مدیر مسجد جامع‌الرسول (ص) از برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای طب سنتی در مسجد جامع‌الرسول (ص) خبر داد.

مسجد جامع‌الرسول (ص) در میدان رسالت واقع شده است.

 


 

https://www.masjed.ir/u/4nc

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: