چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۵۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله قرهی در مسجد امام مهدی(عج)

محبان حضرت فاطمه (س) از آتش جهنم دوری می‌کنند

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: خلقت حضرت فاطمه (س) از عنصری است که هرکسی محبت او را به دل داشته باشد از آتش جهنم دوری می‌کند.

 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه سه شنبه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)  که در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد، در باب شناخت حضرت زهرا(س) گفت: شناخت و معرفت نسبت به حضرت فاطمه (س) برای هیچ کدام از ما ممکن نیست.

وی با بیان اینکه انسان دو نوع جهل بسیط و جهل مرکب دارد، عنوان کرد: شخص در جهل بسیط می داند که نمی‌داند اما در جهل مرکب اصلا نمی‌داند که نمی‌داند، بر همین اساس بسیاری از روایات بیان می‌کنند که شما نمی‌توانید حضرت فاطمه(س) را بشناشید.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) درصورت ظاهر دختر پیامبر(ص) است اما در حقیقت عطای الهی به حبیبش است که هر آنچه از خیرات و معنویات دارد و به فکر حبیبش برسد یا نرسد در قالب انسانی به ایشان عطا کند.

آیت‌الله قرهی بیان داشت:  با اینکه پیامبر(ص) علم الله و نور الله است اما پروردگار عالم خلقت عجوبه‌ای به نام حضرت فاطمه (س)  در قالب انسانی به خاطر او خلق می کند و می‌فرماید که از بس حبیب خود را دوست دارد می خواهد با این خلقت برای او قدرت نمایی کند و هرچه خیر کثیر است را تبدیل به جسم انسانی کرده و به او عطا کند.

وی افزود: چون عطای الهی بسیار عظیم است خداوند از پیامبر(ص) می‌خواهد که چهل شبانه روز چله داشته باشد، خداوند حضرت زهرا(س) نام فاطمه قرار داد که از آتش جهنم دور است و خلقت ایشان را از عنصری قرار داده است که هر کس حتی اگر محبت ایشان را به دل داشته باشد از آتش جهنم دور خواهد شد، عنصر ایشان جذبه‌ای دارد که هر کس محبت او را داشته باشد از آتش جهنم دوری می‌کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه خداوند همه نیکی ها را به فاطمه عطا کرده است، ابراز کرد: آنجا که انسان متوجه شود که چیزی نمی‌داند سکوت می‌کند درباره حضرت زهرا(س) هم اینگونه است ما نمی‌توانیم او را به حق معرفتی که دارند بشناسیم پس مجبور به سکوت می‌شویم.

آیت‌الله قرهی گفت: در قیامت حقیقت حضرت فاطمه (س) مشخص می‌شود، عظمت ایشان چنان تجلی دارد که ناخودآگاه همه چشم‌ها پایین می‌افتد.

منبع : رسا

https://www.masjed.ir/u/4ng

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن