شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۸۴
گزارشگر : ایده ایده
یکشنبه 6 اسفندماه،

مراسم ختم کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر فلاح

مراسم ختم مرحوم عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر محله فلاح برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصص مسجد، مراسم ختم مرحوم عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم در مسجد ابوذر محله فلاح برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، این مراسم روز یکشنبه، ۶ اسفندماه‌ در مسجد ابوذر محله فلاح از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود: عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در سن ۵۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. وی از خطاطان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن ایران، پنجشنبه شب، سوم اسفندماه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

وی متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در تهران در خانواده‌ای مذهبی و هنردوست چشم به جهان گشود و در سن ۱۵ سالگی و در دوره راهنمایی تحصیلی توسط یکی از معلمان خود علاقه‌مند به هنر اصیل و والای خوشنویسی شد. ناگزیر، عشق و علاقه شدید به هنر خوشنویسی، او را به شرکت در دوره‌های آموزشی انجمن خوشنویسان ترغیب کرد و سال‌ها تحت تعلیم اساتید برجسته قرار گرفت.

ولی‌زاده علاوه بر خط نستعلیق به خط نسخ ایرانی روی آورد و در سال ۱۳۷۸ موفق به کسب مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و پس از کسب مدرک ممتاز به شغل کتابت روی آورد و کتابت کتب ادبی از جمله دیوان حافظ، دیوان باباطاهر عریان، رباعیات خیام و ... را آغاز کرد و کتابت کلیات مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه دیگر را نیز به خط نسخ در کارنامه خود دارد.

وی با عنایت حضرت حق و کسب تجربه و مهارت‌های لازم، موفق به کتابت اولین کلام‌الله مجید در سال ۱۳۸۲ شد و تاکنون هشت مرتبه این مصحف شریف را کتابت کرد. همچنین  از او نزدیک به ۸۴ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

https://www.masjed.ir/u/4nT

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن