شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۲۹۴
گزارشگر : محسن عزیزی
پیشوای معنوی هندو:

اگر مسئله مسجد بابری و معبد رام به صورت دوستانه حل نشود هند همانند سوریه خواهد شد

یکی از پیشوایان معنوی هندو در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرونده تخریب مسجد بابری و اختلاف هندوها و مسلمانان گفت: اگر مسئله مسجد بابری و معبد رام به صورت دوستانه حل نشود وضعیت هند همانند سوریه خواهد شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، شری شری راوی شانکار یکی از پیشوایان معنوی هندو در گفت‌وگویی تلویزیونی با یکی از شبکه های خصوصی هند با اشاره به پرونده تخریب مسجد بابری گفت: اگر مساله مسجد بابری و معبد رام بصورت دوستانه حل نشود وضعیت هند همانند سوریه خواهد شد.

مسجد بابری در سال1992 به دست هندوهای افراطی تخریب شد چرا که به اعتقاد آنها این مکان زادگاه خدای آنها راما است.

پس از این حادثه پرونده تخریب مسجد و ساخت معبد در دیوان عالی هند در حال بررسی می باشد و هر دو طرف مسلمان و هندو خواستار ساخت محل عبادت خود در این مکان هستند.

شری شری راوی شانکار موسس بنیاد هنر زندگی، از کسانی است که در راستای حل مساله مسجد بابری و معبد رام در خارج دیوان عالی هند  در حال تلاش می باشد.

وی در گفتگوی اختصاصی با شبکه اندیا تودی گفت: صرف نظر از اینکه قضاوت در نهایت به نفع چه کسی خواهد بود، ناآرامی و احساس سرخوردگی در طرف دیگر وجود خواهد داشتا و به گفته او این می تواند بازنده را نسبت به افراط گرایی سوق دهد، در نتیجه کشور را به سمت تبدیل شدن به سوریه ای دیگر پیش ببرد.

پس از این اظهارات موجی از مخالفت ها و اظهار نظرها درباره سخنان وی آغاز شد و خصوصا مسلمانان هند این را نوعی تهدید تلویحی از جانب طرف هندو قلمداد کرده و از دستگاه های دولتی خواستار برخورد قانونی با راوی شانکار شدند.

هم چنین دوطرف درگیر در پرونده تخریب مسجد بابری چنین احتمال و اقدامی را از جانب خود مبنی بر شورش و اقدامات افراطی به شدت رد کردند.

https://www.masjed.ir/u/4un

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری