شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۲۹۵
گزارشگر : محسن عزیزی
بر اساس گزارش جدید:

رژیم صهیونیستی ۵ هزار منزل مسکونی را در بیت المقدس تخریب کرده است

یک گزارش جدید منتشر شده توسط «مرکز تحقیقات سرزمین» نشان داد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۵ هزار خانه را در بیت المقدس اشغالی به همراه محله های بخش شرقی شهر تخریب کرده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل خبرگزاری فلسطینی سما، یک گزارش جدید منتشر شده فلسطینی نشان داد رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون 5 هزار خانه را در بیت المقدس اشغالی به همراه محله های بخش شرقی شهر تخریب کرده است.

این گزارش که توسط مرکز «تحقیقات سرزمین» منتشر شد همچنین اشاره کرد که سالانه  380 هزار فلسطینی در بیت المقدس نیاز به 2 هزار واحد مسکونی جدید هستند و نیمی از آن ها امروزه اجبارا در خانه های بدون مجوز زندگی می کنند.

براساس این گزارش، شهرداری اسرائیل با قرار دادن هفت خان های دشوار پیش روی فلسطینیان، ساختن یک خانه جدید را برای آن ها تقریبا غیرممکن ساخته اند. براساس داده های سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی تنها 1.5 درصد تمامی درخواست ها برای مجوز توسط فلسطینیان در سال های 2010 تا 2014 را تایید کرده است.

طبق این گزارش تنها 12% زمین های فلسطینیان در بیت المقدس شرقی می توانند برای توسعه شهری مورد استفاده قرار گیرند و تنها 7% آن ها در محل های مسکونی واقع شده اند.

لازم به ذکر است اخیرا بتسلم، یک سازمان اسرائیلی نیز پیشتر تایید کرده بود که «15% زمین ها در منطقه بیت المقدس شرقی می توانند مورد استفاده ساختمان سازی قرار بگیرند، اگرچه فلسطینیان هم اکنون 40% جمعیت شهر را تشکیل می دهند.»

از سال 2017 بیش از 20 هزار واحد مسکنونی بدون مجوز در بیت المقدس ساخته شده اند.

هزینه دریافت مجوز ساخت خانه در بیت المقدس اشغالی چیزی در حدود 20 هزار دلار تخمین زده شده است.

https://www.masjed.ir/u/4uq

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن