سه شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۵۰۰
گزارشگر : ایده ایده
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

کتاب «رؤیا انگاری وحی» رونمایی شد

کتاب «رؤیا انگاری وحی» عصر امروز ۲۸ فروردین ماه با حضور رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، در جلسه رونمایی از کتاب رؤیا انگاری وحی، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی با بیان اینکه سؤال برای رفع جهل و شبهه برای ایجاد گمراهی و ضلالت مطرح می‌شود گفت: انسان باید با دو روش با این دو مقوله برخورد داشته باشد.

وی با اشاره به انواع شبهات افزود: برخی شبهات هستند که خود مخالفان آن را درک کرده و می‌فهمند که از نوع شبهاتی نیست که در غیرمراکز علمی و آکادمیک مطرح شود و به رغم اینکه بعد علمی دارد در رسانه‌ها مطرح می‌شود تا خوانندگان که عمدتا درک علمی مطلب را ندارند دچار گمراهی شوند.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه باید با شبهات هم برخورد متفاوتی بشود و پاسخ‌های مختلفی بدهیم اظهار کرد: شبهه رؤیاانگاری از نوع شبهاتی است که نباید در رسانه مطرح شود زیرا طرح آن باعث تضعیف باور مردم معتقد به قرآن می‌شود ولی از طرف دشمنان، مطرح شد و مقام معظم رهبری نیز مطالبه داشتند که به این شبهه پاسخ داده شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به توسعه مباحث قرآنی با حمایت‌های مقام معظم رهبری در کشور عنوان کرد: ایشان این مسئله را که چرا به این شبهه پاسخ داده نمی‌شود مطرح کردند و ما به این دلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین ساجدی خواستیم تا این موضوع را پیگیری کنند و پاسخ دهند.

یوسفی مقدم تصریح کرد: این کار علمی مورد نظارت دقیق و موشکافانه علمی توسط استادان قرار گرفته و ارزیابان دفتر تبلیغات نیز ارزیابی از این اثر را انجام دادند تا در نهایت موفق به نشر شد.

این محقق و قرآن‌پژوه تصریح کرد: یکی از کارهای پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، پاسخگویی به شبهات است و موضوعات متعددی نیز در  دستور کار این مرکز قرار دارد و این کار نیز گامی برای تحقق مطالبه رهبری است.

کتاب «رؤیا انگاری وحی» رونمایی شد  

https://www.masjed.ir/u/4RF

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: