چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۰۳
گزارشگر : ایده ایده
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ارتش

مشکلات معیشتی دلیل حضور کم رنگ مردم در مساجد است

امیر جوادیان گرفتاری‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی را دلیل اصلی حضور کم‌رنگ برخی از مردم در برخی از مساجد کشور دانست و خاطرنشان کرد: مردم به دین و حضور در مساجد علاقمند هستند اما فرصت این کار را پیدا نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، ۲۹ فروردینماه، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینیهای دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است، به همین مناسبت با امیر سرتیپ بازنشسته سیاوش جوادیان، گفت‌و‌گویی انجام شده است که متن آن در ادامه میآید:

 

امیر سرتیپ بازنشسته سیاوش جوادیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد و با راهبری روحانیت شکل گرفت، گفت: مردم ایران که ولایت‌مدار، وطن‌دوست و انقلابی هستند، از بستر مساجد و با مدیریت ائمه جماعات و روحانیون، نهضت امام خمینی (ره) را در کشور فراگیر کردند.

 

وی درباره میزان حضور جوانان در مساجد، اظهار کرد: شاید حضور نسل جوان در برخی مساجد کم‌شمار باشد اما در بسیاری از مساجد شاهد حضور و مشارکت نوجوانان و جوانان در طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون در آن‌ها هستیم.

 

                                                     مشکلات معیشتی دلیل حضور کم رنگ مردم در مساجد است

 

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ارتش، گرفتاری‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی را دلیل اصلی حضور کم‌رنگ برخی از مردم در برخی از مساجد کشور دانست و خاطرنشان کرد: مردم به دین و حضور در مساجد علاقمند هستند اما فرصت این کار را پیدا نمی‌کنند.

 

جوادیان با بیان اینکه دسیسه‌های دشمنان و شبهه‌افکنی‌های شبکه‌های اجتماعی در میزان حضور جوانان در مساجد، موثر هستند، اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی، مقابله با تلاش‌های دشمن و فرهنگ‌سازی درباره اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی می‌تواند میزان حضور نسل جوان در مساجد را افزایش دهد.

 

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش حضور خوبی در مساجد یگان‌های این نیرو دارند، گفت: این نیروها به ائمه‌جماعات و روحانیون فعال در ارتش علاقمند هستند و مشکلات خود را با آنان در میان می‌گذارند.

 

https://www.masjed.ir/u/4RR

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری