یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۴۹
گزارشگر : ایده ایده
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

استفاده از کالای خارجی فرهنگ منحط غرب را منتقل می‌کند

مینو اصلانی معتقد است: استفاده از کالای خارجی عمدتا فرهنگ منحط غربی را هم به کشور منتقل می‌کند

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، در جامعه اسلامى، مساجد در تمام جنبه‏‌هاى زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان حضور فعال دارند و در آن نقشی محورى ایفا مى‏‌کنند.

مخاطبانی که براى انجام فرایض دینى هر روز به مسجد رفت و آمد مى‌‏کنند، ضمن اداى فریضه نماز با قرارگرفتن در این اجتماع در خلال صحبت با یکدیگر از اخبار جامعه باخبر مى‏‌شوند و در جریان مسائل روز نیز قرار مى‏‌گیرند.

همچنین، وجود منابر در مساجد که از آن‌ها به عنوان یک «رسانه عمومى در اسلام» نام برده مى‌شود نیز نقش مهمى در نشر افکار ایفا مى‏‌کنند و سخنرانان با استفاده از آن‌ها به نشر عقاید اسلامى و انتقال مسایل مهم جامعه به مردم مى‌پردازند.

با توجه به اینکه بحث حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است این ظرفیت در طول سال برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن فراهم است تا به صورت مکرر و نه موردی و مقطعی در مساجد ترویج و تبیین شود.

به همین جهت و در راستای نقش تاثیرگذار مساجد در تحقق این موضوع با مینو اصلانی؛ رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور مصاحبه‌ای انجام شده است که متن آن در ادامه می‌آید:

مینو اصلانی در گفت و گو با شبستان با اشاره به جایگاه مساجد در فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی در میان اقشار جامعه گفت: تقویت روحیه خودباوری واتکای به نفس در میان مردم بویژه در میان جوانان می تواند در شکوفایی و استقلال اقتصادی نقش موثری داشته باشند و این مهم باید از پایگاههای اثرگذاری دینی همچون مساجد در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار مساجد به عنوان محور حرکت های انقلابی اذعان کرد: با نگاه به جایگاه اثرگذار مساجد درصدر اسلام، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امروز هم می توان به نقش اثرگذار خانه های خدا در اقتصاد مقاومتی، فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی نیز پی برد. زیرا که در حال حاضر بهترین راه برطرف کردن مشکلات جامعه، فعالیت حول محور مسجد و بهره گیری از فضای معنوی آن است.

 رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور به راهکارهای  فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی در مساجد اشاره و خاطر نشان کرد: می توان با برپایی نمایشگاههای مختلف از تولیدات داخلی، برپایی نشست ها، جلسات گفتمان سازی و همچنین دعوت از تولید کنندگان داخلی در مساجد به منظورمعرفی تولیدشان، دراین زمینه گام های اثرگذاری برداشت.

اصلانی از امام مسجد به عنوان پدر محله نام برد و گفت: بدون شک تاثیرگذاری، سخنان امام مسجد در میان آحاد افراد جامعه بر همگان واضح است، بنابراین می توان بر مبنای منطق قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) در میان مردم این موضوع را تبیین و فرهنگسازی کرد که استفاده از کالای بیگانه به نوعی وابستگی به غرب را به دنبال خواهد داشت و به نوعی حرام شرعی محسوب می شود، تا از طریق مردم نسبت به استفاده از اجناس خارجی کم اقبال شوند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ دینی و آموزه های اهل بیت(ع) تصریح کرد: استفاده از کالای خارجی عمدتا فرهنگ منحط غربی را هم به کشور منتقل می‌کند، در صورتی که ما از کالاهای داخلی استفاده کنیم و به طور دقیق بر مبنای سبک زندگی خودمان از این کالاها استفاده کنیم، در واقع از فرهنگ و الگویی که در جامعه خودمان ترسیم می شود، صیانت کرده ایم.

اصلانی با اشاره به فعالیت گسترده جوان مومن در پایگاههای بسیج بیان کرد: این مراکز، بهترین پایگاه برای مهارت افزایی به شمار می آیند، از اینرو می توانند، با بهره گیری از ظرفیت جوانان درزمینه کارآفرینی و خود کفایی اقتصادی برنامه های گسترده ای را برگزار و آموزش های مختلفی را در زمینه توانمند سازی آنها اجرا کنند.

https://www.masjed.ir/u/4Tn

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری