یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۵۵۱
گزارشگر : وحید پورتجریشی
رئیس دارالفتاء شیعی صور و جبل عامل:

مساجد باید محل تربیت و فراگیری ارزش‌های انسانی باشد

شیخ عبدالله گفت: هدف اصلی ما از ساختن مدارس باید تربیت و پرورش باشد نه اینکه فرزندان ما فقط بر سر یادگیری علوم جدید مسابقه بگذارند، اما از تربیت و رفتار صحیح بی بهره باشند، بلکه آنها باید بتوانند در این مداس اصول شهروندی و همزیستی با مردم و حفظ کرامت عربی و اسلامی خود را نیز فرا بگیرند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، شیخ حسن عبدالله رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در منطقه عباسیه افتتاح کرد.

شیخ عبدالله گفت: مردم عباسیه این نام را به خاطر پاسداشت رشادت ها و فداکاری های حضرت عباس(ع) برای دفاع از امام حسین(ع) برای این مسجد انتخاب کردند و تاکید کردند حضرت عباس(ع) الگوی برتر فداکاری در عاشورا است که مهم ترین و عظیم ترین فداکاری ها در مدرسه کربلای امام حسین(ع) رخ داد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت همراهی آموزش و پرورش گفت: تربیت نیز به موازات آموزش باید ادامه یابد، زیرا رهبر فقید ما امام موسی صدر کسی بود که مؤسسات و مدارس آموزشی تربیتی را بنا نهاد تا در مدارس به این دو اصل مهم توجه شود و البته هدف اصلی ما از ساختن این مدارس باید تربیت و پرورش باشد نه اینکه فرزندان ما فقط بر سر یادگیری علوم جدید مسابقه بگذارند، اما از تربیت و رفتار صحیح بی بهره باشند، بلکه آنها باید بتوانند در این مداس اصول شهروندی و همزیستی با مردم و حفظ کرامت عربی و اسلامی خود را نیز فرا بگیرند.

رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل در پایان اظهار امیدواری کرد این مسجد و مساجد دیگر محلی برای عبادت و برقراری روابط انسانی و برادرانه میان مردم و تقویت روحیه مهربانی و محبت میان شهروندان باشد.

https://www.masjed.ir/u/4Tr

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن